nogradi medve Creative Commons License 2017.03.01 0 0 46

http://privatbankar.hu/makro/ikvai_boven_belefer_a_budzsebe_a_4-es_metro-226397

 

 

Ikvai: bőven belefér a büdzsébe a 4-es metró2010. július 01., 12:48

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes szerint a 4-es metró megépítésének költségeit elbírja a fővárosi költségvetés teherbíró képessége

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes szerint a 4-es metró megépítésének költségeit elbírja a fővárosi költségvetés teherbíró képessége

A 4-es metró első szakaszának befejezéséhez szükséges forrás rendelkezésre áll, a második szakasz 69 milliárd forintnyi fővárosi támogatása pedig bőven belefér a fővárosi költségvetés teherbíró képességébe - mondta Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes.

Emlékeztetett: Tarlós István, a Fidesz főpolgármester-jelöltje többször hangoztatta, hogy 100 milliárd forint hiányzik az első szakasz befejezéséhez. Ez az állítás azonban "teljességgel alaptalan" - jelentette ki.

Elmondta: az első szakasz finanszírozására a 2012-es befejezésig 172 milliárd forint állami támogatást - ebbe beleértve a Kohéziós Alap támogatását is - és 33 milliárd forint fővárosi forrást terveztek. A 172 milliárd forintos projektköltség tartalmaz 31 milliárd forint általános tartalékot is, amivel a költségtúllépés - például többletkövetelések - kockázatát fedezi a város.

 

4-es metró: 67 hetes késéssel futott be a pajzs

Műszaki nehézségek nélkül érte el a 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is a Baross téri megállót, ezzel lezárult a pajzsos alagútépítés az új vonal első szakaszán .

Részletek>>>>

Az Európai Bizottság döntése miatt a Kohéziós Alap támogatásban nem elszámolható 11 szerződést az állam és a főváros a 2004-ben megkötött szerződésük alapján közösen finanszírozzák, következésképpen a főváros részéről nem beszélhetünk forráshiányról, mivel a főváros fizetési kötelezettségeit - így a többletköveteléseket fedező általános tartalék és a 11 szerződés finanszírozásának forrásai is - beterveztük a főváros költségvetésébe - szögezte le.

 

A második szakasszal kapcsolatban Ikvai-Szabó Imre arra hívta fel a figyelmet, hogy a főváros a befejezésig, vagyis 2014-ig 96 milliárd forint állami forrással - beleértve a Kohéziós Alap támogatását - és 69 milliárd forint fővárosi forrással számol, és - hasonlóan az első szakaszhoz - a második szakasz projektköltsége is tartalmaz 15 milliárd forint általános tartalékot. 

Előzmény: nogradi medve (45)