Auralianus Creative Commons License 2017.02.27 0 0 649

Ez nem hit kérdése.. hanem könyveléstechnika. 


 

Ha beletolsz egy technológia fejlesztésébe 20X mennyiségű pénzt, ahol X = azon mennyiség amit egy gazdasági éven belül az eredményből leírva még 

nyereséges marad a céged + jutalékot vehetsz fel + van célprémium, akkor abban vagy érdekelt, hogy minimum 20 évre terítsd a fejlesztés költségeit.

 

 

Innentől kezdve inkább szétterítesz  + 1-2 X mennyiségű pénz a törvényhozók között, hogy ne változzon a policy, aztán kitolod a 20 évet 21-22-re... 

.. ez a technika olyankor bukik be, mikor beüt egy dízel-gate vagy elhatározza 1-2 nagyváros, hogy "jól leszarja mennyire környezetkímélő" az adott
technológia, ha a levegő belélegezhetetlen lesz tőle, akkor kitiltja... innentpl a piaci értéke egy ilyen technológiájú autónak kezd a 0-hoz tendálni a

városi lakosság + a városba gyakran járó lakosság körében (+ vállalkozások)...


... a helyzet azért veszélyes, mert egy ilyen kitiltás piacot teremt MÁS technológiáknak... ezért ha valaki nem ruház be idejében eleget a váltótechnológiába, 

akkor bukni fogja a piacait.... ez viszont oda vezet, hogy kétfelé kellene beruháznia.. ami ugye BAJ, mert az egész huzavonát ami pl a dízel-gatehez vezetett

értelmetlenné teszi. Róka fogta csuka esete, ahol a legújabb generációs belsőégésűeknél még "visszavan" kb 15 X leírandó fejlesztési pénz, ugyanakkor be

kéne tolni 20Y -t az elektromos hajtásláncba (az egyszerűség és összehasonlíthatóság kedvéért X legyen = Y), 150 Y -t a töltőinfrastruktúrába és "valakinek"
fel kéne húznia egy beszállítói láncot kb 500 Y pénzért, ami képes lenne kiszolgálni EV-vel a piacon a cserét.

 

 

Én ott látom a gondot, hogy a legnagyobb gyártók ránéztek a kalkulációra, majd elkezdték ezt hordozni, mint a véres kardot a törvényhozók előtt és máris azt

gondolták, hogy nyert ügyük van... holott egy globális piacon simán ott van nem csak az a kb 700 Y pénz amire szükség van a buli beindításához, hanem egy

rakás ember is, aki szeretné elkölteni ezt a pénzt....


.. ezért van a piacon Tesla, BYD és még sorolhatnánk. Persze autót gyártani nagy szériában nem egyszerű mutatvány, de "a szakemberek ára" akik képesek 

ilyen rendszereket felépíteni és működtetni bizony töredék Y-ban vagy X-ben fejezhetú ki... és EZ bizony meg is látszik az autóiparban.. brutális a fluktuáció....

 

 

.. ha valaki engem kérdez, akkor a hagyományos gyártók jobban teszik, ha nagy leírásokra készülnek fel... nem látom a módot ahogy ebből a szituból jól tudnának

kijönni...

Előzmény: mica-r (634)