Ez nem hit kérdése.. hanem könyveléstechnika.
Ha beletolsz egy technológia fejlesztésébe 20X mennyiségű pénzt, ahol X = azon mennyiség amit egy gazdasági éven belül az eredményből leírva még
nyereséges marad a céged + jutalékot vehetsz fel + van célprémium, akkor abban vagy érdekelt, hogy minimum 20 évre terítsd a fejlesztés költségeit.
Innentől kezdve inkább szétterítesz + 1-2 X mennyiségű pénz a törvényhozók között, hogy ne változzon a policy, aztán kitolod a 20 évet 21-22-re...
.. ez a technika olyankor bukik be, mikor beüt egy dízel-gate vagy elhatározza 1-2 nagyváros, hogy "jól leszarja mennyire környezetkímélő" az adott
technológia, ha a levegő belélegezhetetlen lesz tőle, akkor kitiltja... innentpl a piaci értéke egy ilyen technológiájú autónak kezd a 0-hoz tendálni a
városi lakosság + a városba gyakran járó lakosság körében (+ vállalkozások)...
... a helyzet azért veszélyes, mert egy ilyen kitiltás piacot teremt MÁS technológiáknak... ezért ha valaki nem ruház be idejében eleget a váltótechnológiába,
akkor bukni fogja a piacait.... ez viszont oda vezet, hogy kétfelé kellene beruháznia.. ami ugye BAJ, mert az egész huzavonát ami pl a dízel-gatehez vezetett
értelmetlenné teszi. Róka fogta csuka esete, ahol a legújabb generációs belsőégésűeknél még "visszavan" kb 15 X leírandó fejlesztési pénz, ugyanakkor be
kéne tolni 20Y -t az elektromos hajtásláncba (az egyszerűség és összehasonlíthatóság kedvéért X legyen = Y), 150 Y -t a töltőinfrastruktúrába és "valakinek"
fel kéne húznia egy beszállítói láncot kb 500 Y pénzért, ami képes lenne kiszolgálni EV-vel a piacon a cserét.
Én ott látom a gondot, hogy a legnagyobb gyártók ránéztek a kalkulációra, majd elkezdték ezt hordozni, mint a véres kardot a törvényhozók előtt és máris azt
gondolták, hogy nyert ügyük van... holott egy globális piacon simán ott van nem csak az a kb 700 Y pénz amire szükség van a buli beindításához, hanem egy
rakás ember is, aki szeretné elkölteni ezt a pénzt....
.. ezért van a piacon Tesla, BYD és még sorolhatnánk. Persze autót gyártani nagy szériában nem egyszerű mutatvány, de "a szakemberek ára" akik képesek
ilyen rendszereket felépíteni és működtetni bizony töredék Y-ban vagy X-ben fejezhetú ki... és EZ bizony meg is látszik az autóiparban.. brutális a fluktuáció....
.. ha valaki engem kérdez, akkor a hagyományos gyártók jobban teszik, ha nagy leírásokra készülnek fel... nem látom a módot ahogy ebből a szituból jól tudnának
kijönni...