„Abból gondolom hogy nem a "jószokása" volt a zsidókkal való küzdés, mert Pál főterülete a pogány világ számára hirdetni a saját evangéliumát, a krisztológiát:”
Akkor miért van az ApCsel-ben, hogy szokása szerint zsinagógákben vitatkozik a zsidókkal ?
Miért vallja magáról, hogy a körülmetélést hirdeti? (Gal 5:11-ben)
Miért mondja Péter, hogy ő a pogányok apostola?
Miért a zsidóknak írta a Római levelet?
Rm 2:17. Ímé, te zsidónak neveztetel, és a törvényre támaszkodol, és Istennel dicsekedel.
18. És ismered az ő akaratát, és választást tudsz tenni azok között, a melyek különböznek attól, mivelhogy a törvényből megtaníttattál;
19. És azt hiszed magadról, hogy te a vakoknak vezetője, a sötétségben levőknek világossága,
20. A balgatagok tanítója, a kiskorúak mestere vagy, bírván a törvényben az ismeret és igazság formáját.
21. A ki azért mást tanítasz, magadat nem tanítod-é? a ki azt hirdeted, hogy ne lopj, lopsz-é?
22. A ki azt mondod, ne paráználkodjál, paráználkodol-é? a ki útálod a bálványokat, szentségtörő vagy-é?
23. Ki a törvényben dicsekszel, a törvénynek megrontása által az Istent gyalázod-é?
24. Mert az Istennek neve miattatok káromoltatik a pogányok között, a mint meg van írva.
Rm 7: 1. Avagy nem tudjátok-é atyámfiai, mert törvényismerőkhöz szólok, hogy a törvény uralkodik az emberen, a míg él?
Itt szintén a zsidókhoz szól, hiszen őket emlékezteti arra, hogy Júda nem Jákób (Izrael) leszármazottja, inti őket, nehogy Izrael bűnös útjára térjenek, majd Izrael és Júda egységét jövendöli:
Rm 11:17. Ha pedig némely ágak kitörettek, te pedig vadolajfa létedre beoltattál azok közé, és részese lettél az olajfa gyökerének és zsírjának;
18. Ne kevélykedjél az ágak ellenében: ha pedig kevélykedel, nem te hordozod a gyökeret, hanem a gyökér téged.
19. Azt mondod azért: Kitörettek az ágak, hogy én oltassam be.
20. Úgy van; hitetlenség miatt törettek ki, te pedig hit által állasz; fel ne fuvalkodjál, hanem félj;
21. Mert ha az Isten a természet szerint való ágaknak nem kedvezett, majd néked sem kedvez.
22. Tekintsd meg azért az Istennek kegyességét és keménységét: azok iránt a kik elestek, keménységét; irántad pedig a kegyességét, ha megmaradsz a kegyességben; különben te is kivágatol.
23. Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket.
24. Mert ha te a természet szerint való vadolajfából kivágattál, és természet ellenére beoltattál a szelid olajfába: mennyivel inkább beoltatnak ezek a természet szerint valók az ő saját olajfájokba.
25. Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, a meddig a pogányok teljessége bemegyen.
26. És így az egész Izráel megtartatik, a mint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:
27. És ez nékik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő [Jákób/Izrael] bűneiket.
28. Az evangyéliomra nézve ugyan ellenségek ti érettetek [a zsidókért]; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
Lásd még alább is:
„A Rm1:5. A ki által vettük a kegyelmet és az apostolságot a hitben való engedelmességnek okáért, minden pogányok között, az ő nevéért;”
így folytatódik kicsivel lejjebb:
19. Mert a mi az Isten felől tudható nyilván van ő bennök; mert az Isten megjelentette nékik:
20. Mert a mi Istenben láthatatlan, tudniillik az ő örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek.
23. És az örökkévaló Istennek dicsőségét felcserélték a mulandó embereknek és madaraknak és négylábú állatoknak és csúszó-mászó állatoknak képmásával.
32. Kik jóllehet az Isten végzését ismerik, hogy a kik ilyeneket cselekesznek, méltók a halálra,
Tehát a pogányokat bálványimádóként menthetetlennek tartotta, s miután harmadik személyben beszélt róluk, s egyben summás nem éppen hízelgő véleményét is megfogalmazta, így nyilván nem hozzájuk intézte a levelet…
„Rm 11:13. Mert néktek mondom a pogányoknak, a mennyiben hát én pogányok apostola vagyok, a szolgálatomat dicsőítem,”
Ez a vers teljes mértékben környezetidegen, hiszen az egész fejezet Izraelről és a zsidókról szól a zsidóknak, a pogányok egy árva szót sem értettek volna belőle.
Lásd feljebb az idézeteket.
„Pál saját leveleiben foglalt világos állásfoglalásával szemben sem lehet hangsúlyosabb a Cselekedetek könyvének hírből szerzett információit feldolgozó szerkesztők leírásai, ha azok valamilyen összefüggésében a levelekben állítottal szemben foglalhatnál állást.”
Ebben a vitatott esetben Pál saját leveleiben elhangzottak teljes mértékben összecsengenek az ApCsel-ben leírtakkal.
Lásd Római levél, Gal 5:11
Ha az ApCsel-t hamisítványnak kiáltjuk ki, (ahogyan Te is erősen megkérdőjelezted a hitelességét a 20966-ban) akkor meg mi marad Pálból? Egy nagy semmi. Rajta (önmagán) kívül gyakorlatilag senki nem hivatkozik rá. Sem a jóval később írt evangéliumokban, sem apokrifekben, sem gnosztikusokban, egyszóval sehol nem találkozunk Pállal (amikor még a legjelentéktelenebb apostol is szerepel néhányszor) Vajon miért?