Zoli1949 Creative Commons License 2017.02.12 -1 0 3059

Szia Tamás!

Sajnos hiába tennék fel fényképet, mert az enyém nem eredeti dobozban van és a túláram védője is egy modern 4A-es. ezen kívül be van építve a Greatz és az irányváltó kapcsoló.

A feltett harmadik képen a jobb oldalon lévő tekercs a túláram védő. Felette van a fekete gomb. A gomb alatt lévő bakelit lemezkeén egy fém érintkezőnek kellene lenni, ami az alul lógó U alakú lemezkébe feküdne bele.  Ez a szekunder áramkörben sorosan van kötve a trafó tekercsével. A szekunder kimenetek:

szabályozott váltófeszültség 0- 14 ( 12 ) V -ig       sínhez.

fix váltófeszültség                24 V                       váltókhoz.

A lógó lemezkék a szétesett túláram védő. A trafó szekunder tekercselése 2x 12 V. Ezek egymással sorban vannak kötve, tehát van a tekercsből két kijövő vezeték, ami össze van forrasztva. A két bármelyik másik egyszálú vezeték és a közösített között 12 V. van. Alapesetben a két egyszálú között 24 V. A tengely a szekunder tekercshez érintkező  kefe. A másik hiányzó gomb egy STOP gomb, aminek benyomásával a szekunder áramkört meg lehet szakítani.

Sajnos egy feszültséget és ellenállást mérő műszer nélkül nem tudsz előre jutni. Mindenképpen meg kell keresned az egymáshoz tartozó szekunder tekercseket. A trafó primer oldala a vékony vezetékből készült tekercs, ami a te esetedben 220 V - ra köthető Ebben az áramkörben nincs biztosíték.

Mozdony:

Az Előre motorok univerzálisa, mind váltó, mind egyen feszültséggel működnek. Viszont nincs bennük egyenirányító, tehát a tápegység hiába ad le egyenfeszültséget, a mozdony mindig ugyanarra megy. Ezért be kell építeni ide is egy Greatz egyenirányítót az állórész körébe. A Greatz  váltófeszültségű oldala a kefékre van kötve.

Jó bő lére eresztettem, de remélem érthető.

Üdv: Zoli

 

Előzmény: Vtoms (3058)