Papi45 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 30367

Kb. 5 évvel ezelőtt a 2.0 DTI-s (Y20DTH) vecimben én megcsináltam, jól működött, nem engedte vissza a kormot a szívótorokba:

 

"Opel vectra diesel elektro pneumatikus EGR szelep kiiktatása!

 Légtömegmérő 5-ös számú lábától jövő vezetéket elvágni,beletoldani 2x0,75-ös mtl vezetéket annyit,hogy elérjen az ABS felett lévő műanyag elosztóba ahol az izzító relé is van,oda kerül a relé ami 12V dc az-az egyenáramú működtetésű tekercsű úgynevezett miniatűr vagy morze relé aminek váltóérintkezője van, tehát van egy közös pont és ehhez képest van egy alapállapotban zárt kivezetése és egy nyitott. A relé működtető tekercsére rá kell kötni az EGR-t működtető mágnes szelep két vezetékét (a dobozba nagyon szépen megcsapolható)

a közös pontra a behúzott 2eres vezetékünk egyik fele a másik fele pedig az alap állapotban zárt kivezetésre és tulajdonképpen az ellenállást is ide forraszthatod a két eres vezeték végére, aminek az értéke 1,7kOhm vagyis 1700 Ohm sima szénréteg ellenállás.

Magyarázat:

hideg motornál nincs kipufogógáz visszavezetés, ezért mérhetjük a teljes beszívott levegő mennyiséget és 3000-es fordulat felett sincs ezért eddig nem is problémázik az ECU,de viszont hamar melegszik a motor elkezdi a kipufogógáz visszavezetést az ECU amit a légtömegmérőn keresztül tud ellenőrizni,ezért kell ilyenkor az ellenállás,hogy kevesebb beszívott levegőt érzékeljen az ECU. Kiküldi a 12V-ot az EGR mágnes szelephez, amire mi rátettük a mi kis relénk működtetését is ami ekkor meghúz és bontja az érintkezőt ezáltal az ellenállás bekerül a légtömeg mérő és az ECU közé mi által azt érzékeli,hogy kevesebb levegőt szív a motor és megy bele a kipufogógáz ezáltal az ECU úgy érzi,hogy tökéletesen működik minden!

 Remélem érthető a leírás.

Beépítési idő:egy-másfél óra

Üdv:fefe70"

Előzmény: hambok (30365)