Tegnap hazafele jövet egy ideig töltötte az akkut, ( 14,8 V-ig) aztán csak motorfék üzemben volt töltés.
Megnéztem, csak nem állítottam vissza azt a tolatóüzemet:

01-ről 00-ra állítás után már jó lett. ( a lefele nyíl ( léptetés) közben valahogy akaratlanul átállítottam. )
Ami érdekes lehet, hogy AGM típusú ( Johnsons Controls) JCB, ill. Varta ( VA0) akku márkákra állítva 14,8, illetve 14,7 V-al tölt a Passat, Exide (TU3)-ra állítva pedig 14,4-14,5 V között.
Az Exide manualja ezt is írja :
http://exide.info/manual.html
Akinek meg Exide AGM akkuja van, érdemes átállítani, mert kevesebb feszültséget igényel. Úgy látszik AGM és AGM között is van különbség.
A másik érdekesség, hogy csak egyszer enged változtatni, akkor azonnal reagál, a következő változtatásra több időt kell hagyni. Én vártam 1-2 órát.
Ha többet próbálgatsz, akkor azonnal csak az első változtatás lesz észrevehető, az utolsó változtatás csak bizonyos idő múlva. Emiatt viccelt meg engem kétszer is reggelre.
Tegnap állítgattam, de nem lett jó, reggelre viszont igen, tehát az utolsó változtatás reggelre "aktíválódott".
A nedves akku részt nem próbáltam, lehet még jobban vissza veszi a töltést. A lényeg, hogy nem kell BEM kód, elég az akku típusa ( EFB, AGM, sima) Ah kapacitásának a száma és márkája. Így beállítva tán hosszabb lesz az akku élettartama.