Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 363

A múlt vasárnapi 27 csapatnak is demonstrálnia kellett, hogy van jól működő fékjük. Megtették, szóval megoldható a dolog.

 

Összesen három csapat demonstrált a hosszú csőben max 98 Km/órát, és mindegyik maglevet használt, de csak kettőnek sikerült levitálni is.

Át is alakították a csövet a verseny előtt hogy maglevvel is működjön, mert egyetlen komoly csapat sem próbálkozott Elon Musk Hyprloop koncepciójával. 


Egyetlen működő pneumatikus hyperloop pod sem mutatkozott be a tényéleges pályán. A maglev természetesen tud fékezni. A hyperloop meg nem. 

 

sűrített levegőt tárolna, de nagyon sokat. 

 

Akkor még drágább lesz a történet.... Az ugyanis alacsony energia sűrűség mellett nagyon drága.

 

Vagy másra gondolsz?

 

A szűkületeknél légritka tér alakul ki, máshol meg feltorlódik a levegő. Szépen kitolja a pod orrát a falnak, amire a centrifugális "erő" is rásegít. A pod elején a külső oldal közelebb kerül a falhoz - mert egyenes a cső meg görbe - ergo bernoulli törvénye alapján csökken a légnyomás a fal és a kabin között, míg az ellenkező oldalon távolabb kerül ergo megnő a nyomás.

 

Szerintem az hogy a komoly próbálkozók mind maglevvel jöttek, sőt valójában alig akadt aki nem maglevvel érkezett, az mindent elmond a koncepció életképtelenségéről. 

Előzmény: ShaReRe (360)