Nah, elolvastam, olyan mint Muskék minden mutatványa. Elsőre impozáns, aztán feltűnik hogy a lényeges pontok hiányoznak vagy nem stimmelnek. Olyan mint a tehetséges hallgató összecsapott szakdolgozata. Ötletes, látványos, de hiányzik a kidolgozottság és a súlyos problémák felismerése, kezelése.
A teljesség igénye nélkül:
1, Hogyan fog kanyarodni? A kanyarban a tubus és a jármű közötti távolság aszimmetrikussá válik, ami azt jelenti hogy a Bernoulli törvény és a tehetetlenség egymást erősítve felkeni a falra, ahogy már sokszor említettem. Ő meg csak lazán a tehetetlenséggel törődik.
2, Vajon meddig bírják a kapszulák? létfenntartás!!, légmentes hatalmas as ajtók, kompresszorok, elektronika, a napi sokszori kompresszió, de-kompresszió okozta anyagfáradást tűrő törzs, stb.... Elon szerint 100 évig :)))))) Az évszázad vicce.
3, Létfenntartás, vagy hermetizálós probléma esetén az egész vonal leáll úgy egy hétre,lehet meneti az utasokat. Ha erre 1% az esély havonta a 40 kapszula mellett akkor durván évente négyszer nézhetjük átlagosan a TV-ben ahogy mentik őket a tűzoltók.
4, Ha egy helyen is megsérül a cső akkor az egész járat egy hatalmas légpuskává változik. Amikor szembe csap az 1 bar légnyomás az nem a túlélhető baleset lesz a csőben. Ráadásul jókora csőszakasz is megsemmisül.
5, Alig érinti az üzemeltetés, és fenntartás kérdését, és röhejes módon ingyen energiával számol. A napenergia nincs ingyen, sőt az egyik legdrágább áramforrás ha nem tudod a hálózatot államilag dotálva "akkunak" használni. Márpedig nem tudja.
6, A tervezett 100 Pa vákuum, az 1 mbar. Az már durva vákuum. Ez csak 20, 25x keményebb vákuum, annál amit az ipari vákuumszivattyúk tudnak. Liofilizáshoz szoktak ilyen vákuumot használni, ő meg egy több száz kilométeres csőrendszerre tervezi. Csak a vákuum fenntartása egy vagyonba kerül az elkerülhetetlen szivárgás miatt folyamatosan hatalmas gépeknek kell mennie jókora költséggel.
7, Elon Musk szerint 6 év alatt $20 jegyárral a 40 kapszulás rendszer behozza 6 milliárdos árat. És az üzemeltetési költség? A pár száz kilométer kemény vákuumot tartalmazó csőrendszer a lineáris gyorsítók a létfenntartó rendszerek, a CO2 elnyelő reagensek, a monitoring rendszer, az alkalmazottak, az adók, a biztosítás az energia az meg mind ingyé van....
8, Nincs, és nem is lehet fék a szerelvényekben.
Van egy rekesz söröm rá, hogy soha a büdös életben nem lesz ebből se több mint a mágnesvasútból.