Matheusz86 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 9506

Megválaszolom a kérdésemet, mert sikerült a bajuszkapcsoló csere. Próbálok pár kulcsszót is beleírni, hátha segít majd valakinek.

 

Tehát hidegben elment a tompított lámpám, általában indexelés után, de ritkán, aztán egy hétre rá már induláskor sem kapcsolt be a lámpa, kivéve, ha nem csavartam el teljesen a kapcsolót, akkor ment. Helyzetjelző ment, reflektor ment, csak a tompított nem működött. Egyértelmű lett a helyzet, hogy ez bajuszkapcsoló hiba. A lenti linkű kapcsolót megrendeltem, olyan változatot, amin csak hátsó ködlámpa van, mert elöl nincs ködlámpám. Aztán amikor először beültem a kocsiba, akkor láttam, hogy olyan a kapcsolóm, ami első-hátsó ködlámpás. De hagytam már azt, amit megrendeltem. 

 

A csere:

- a kormány alatt van egy kar, amivel a kormány magasságát, kinyúlását állíthatod. Húzd teljesen magad felé a kormányt.

- kormány alatt van két torx csavar, ezek kell kicsavarni. Nálam a csavar nem esett ki, és nem is kell addig kicsavarni.

- ezután a kormány mögötti burkolat szétpattintható. A felső rész levehető, az alsó marad (mert nem csavartam ki teljesen a torx csavart.

- ezután látszik a kapcsoló. Az alsó és felső pöcök benyomása után (kézzel, vagy csavarhúzóval) kihúzható a kapcsoló a kormányból.

- A kihúzás után eltávolítható a kábelköteg. Ehhez két pöcköt kell benyomni.

- Nyomd be az új kapcsolót a régi helyére. Ha a pöckök nem pattannának be, akkor késsel, vagy sniccerrel kicsit le kell faragni a pöcökből. Fél mm max, ha kell egyáltalán.

- Ha felugranak a pöckök is, akkor vedd ki az új kapcsolót a kormányból, dugd rá a kábelköteget, és dugd vissza a kormányba (a pöckök legyenek a helyükön). Teszteld a kapcsolót!

- Tedd vissza a kormányburkolatot. Az alsót nyomd felfelé, a felső burkolat műszerfal elöli végét kell beakasztani az alsó kampója alá, majd összepattintani az egészet, és visszacsavarni a csavarokat.

 

Az egész folyamat elsőre 15 perc alatt megvolt este, benzinkútnál. Olvastam kormánylevételes változatos más kocsikhoz, más oldalakon, de itt nincs ilyenre szükség. Aksit nem húztam le, hibakód nem jött elő. Elvégre ha egy biztosíték kiég, akkor sem kell hibakódot kiüttetni. Ha kiszednéd a légzsákot és a kormányt, akkor már lehetnének érdekességek. Úgyhogy hajrá. Nem vészes a csere. Ha most kellene cserélni, 5 perc alatt kész lenne.

 

FONTOS: ha a hiba jelentkezik, ne várj sokat, azonnal cserélj kapcsolót. Az első hiba után 1 héttel már nem tudtam felkapcsolni a lámpát, csak félig elcsavarós módszerrel.

 

Orosz? videót találtam a dologról, és az ablaktörlő s kart cserélik, de a lényeg ugyanez.

https://www.youtube.com/watch?v=HaFAP_AA6Yg

 

és 

 

Sok sikert! köszönöm mindenkinek a segítségét.

 

Előzmény: Matheusz86 (9503)