Almera N16 facelift, 1.5 benzin, 98LE
vs
Corolla E12 facelift, 1.4 benzin, 97LE
A Corolla 3 ajtos, az Almera pedig 5 ajtos, de erdemben egyiknel sincs lenyegi elteres a 3 es az 5 ajtosok kozott.
Azonos kategóriában versenyeznek, igy teljesen jól osszehasonlithatok.
Motorikusan elvileg hasonlok (4 henger, valtozo szelepvezerles, hasonlo teljesitmeny), de a valto miatt teljesen mas.
A Corolla fokozatai rovidek, a Nissan valtoja sokkal hosszabb. Orszaguton, autopalyan ez egyertelmuen elony, varosban megszokást igenyel.
Meretuk is hasonlo, de a Corolla tengelytavja kb 6 centivel hosszabb. Cserebe a csomagtarto jelentosen kisebb, 355 liter helyett csak 289 liter. Latvanyos, es erezheto. A Corolla tankja is kisebb 5 literrel.
Alapesetben a gumimeretuk is hasonlo, esetemben telen teljesen egyforma, 195/60R15 volt (nyaron a Nissan 195/55R16-ot hordott). A futomu viszont egeszen mas.
A Nissan futomuve sokkal kemenyebb (az is igaz, hogy az enyémben eleve mas hangolasu volt, mint az N16-ok 99%-nak). A fekvorendoron nagyobbat dob, a kátyúkban jobbat út es zorog, viszont a kanyarsabilitasa sokkal jobb. A Corolla futomuvel lagyabb, komfortosabb hangolasu, viszont sokkal jobban billeg. A komfortossagat birom, de a kanyarvadaszatot ki kell hagyni vele.
Anyaghasznalatban altalaban a Corolla minosegibb, puhabb (muszerfal, karpitok, belso ter). A muszerfalvilagitas viszont utalatos. Megoldhato, daceras a fenyeroallitas, es ami nappal jo, az ejszaka vakit. Thx to optitron. Az Almera vilagitasa este jo, nappal meg nem latszik, cserebe a muszer nappal is latszik, mivel oda van rajzolva rendesen.
Bar az Almera lampajaval voltak korabban gondok, az enyémmel semmi baj nem volt, es azert a 2 H7 jobb, mint az 1 H4.
Biztonsag teren az enyém jól el volt eresztve, igy abban egyformak (4 tarcsafek, abs, 4 legzsak).
A felszereltsegi szint nagyon elter, mivel a Corollank fapad, az Almeram pedig a legnagyobb felszereltseg volt.
Arban egyertelmuen a Nissan volt a nyero.
A Corolla 2004-ben 3 ajtoskent akcióban 3.5m ft-ba kerult (+metalfeny)
Az Almera ugyanekkor 3 ajtoskent 3.3m ft lett volna alaparon.
Mindkét modellt 2006-ban futtattak ki.
A Corolla kesobb sem lett ennel olcsobb, az Almera viszont jelentosen. 2.8m-ert el lehetett hozni egy 3 ajtóst. Igaz, ilyen nem nagyon volt, de az 4/5 ajtos mindkét marka eseteben nagyjából ugyanannyival volt dragabb. Igy az arelony bizony tobb, mint 500e ft volt a Nissan javara. En ezt inkabb felszereltsegre valtottam, de meg igy is olcsobb volt az 5 ajtos legjobban felszerelt, mint a Corollabol a legolcsobb 3 ajtos fapad.
Igy nem volt kerdes, hogy melyiket valasztom.
Kulsore nekem tetszik mindketto, de a Nissan nagyobbnak erzodik.
Jelentos problema egyik autóval sem volt, bar a Corollaban kirívóan alacsony a futasteljesitmeny.
Osszessegeben a Corolla nem jobb annyival, mint amennyivel dragabb, viszont a Nissanban tobb hasznos otlet es kevesebb bosszanto reszlet volt. Es nagyobb csomagtarto. Ami adott esetben roppant hasznos tud lenni.
Igy hirtelen ennyi jutott az eszembe.