Az előző autóm -ami szintén koreai volt- 9 és fél éves korában is pöccre indult az eredeti -szintén 9 és fél éves- aksijával. , de soha nem paráztam, hogy indul vagy sem. Egy normálisan karbantartott és időben szakszerűen szervizelt autónak illik azért a mai akkukkal elmenni jó pár évet. Soha nem állt garázsban, mindig az utcán parkolt és soha nem kellett még csak kivenni sem, nemhogy tölteni! Az ismeretségi körben nem kevesen vannak, akiknek az autójuk 10-12 évet elmentek az eredetileg (gyárban) becuccolt aksival. Az is tény, hogy a gyári beszállítók a legjobb minőségű akkukat az autógyárakba küldik, a második legjobbat adják el saját márkajelzéssel és aztán vannak még "x"-dik fokozat, amire noname jelzéseket raknak. Néha vannak kivételek, főleg ha egy piacra be akar törni egy akkugyártó. Ilyen pl. a koreai Rocket, amelyik több helyi gyárnak is beszállít és 3 éve meg akarja hódítani Európát, ezért nagyon jó minőségű termékeket szállít. Sajnos azonban a kisebb forgalmazók "túltárolnak" időnként akkukat (is!) és ilyenkor kifoghat az user kevéssé szerencsés terméket. Egyébként aki megvette az előző autómat még 2 telet járt a benne lévő akkuval és nem volt gondja.
Másik dolog, hogy ha mégis tölteni kell, akkor sem mindenki használ un. intelligens töltőt. Feleségem autójában (18 éves. Az autó) a második akku van, most tettem fel töltőre, mert véletlenül szólt benne egész nap és éjjel a rádió -halkan- és mive egyébként is szmogriadó van, ezért gondolta, feltöltöm. Igaz, simán lehetett indítani -ez az autó is csillaggarázsos-, pedig éjjel mínusz 16 fok volt.
Kérdezted, miért tekerem le minimálisra a hőmérséklet szabályzót? Ezek az autók már régóta nem a hűtőfolyadék útját terelgetik a fűtéscsapon keresztül, hanem a beáramló levegő útját irányítják. Ha hidegre van állítva, akkor nem azzal kezdi a "napot" a rendszer, hogy elzárja a külső levegő szabad áramlását az utastérbe és a fűtőradiátoron keresztül tereli azt. Mivel műanyag fogaskerekek mozgatják a zsalukat -és a hőtágulás itt is érvényesül, továbbá a kenőzsír is dermedt- ezért amikor az este leállított 21-2-3-stb fokos hőmérsékletet szeretne "okozni, akkor a lamellákat nem 21-2-3-stb. fokos "állásba" kell tartania, hanem a lehető legmelegebbre és majd fokozatosan keveri hozzá (nyitja ki ) a hidegebb -levegőt. Kevesebb ideig, vagy egyáltalán nem fog nyekegni a rendszer. Ez akkor is így van, ha nem automatára van állítva!
De, pl. +12-15 fokos külső hőmérsékleten ha 23 fokra van állítva a fűtés akkor már nem "hangoskodik", a hőtágulás és a zsír okán.
Ami az üzemanyag szivattyú (?) hangot illeti. Ha valóban csak időnként szól, akkor szerintem főleg irány a szerviz.