marky-511 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 9291

Eléggé kihalt a fórum, pedig lenne bőven téma :)

 

Egyrészt, az Új Főnix Terv újság szerint részben vagy teljesen egyirányú lesz a Kossuth-Széchenyi illetve a Szent Anna-Miklós utcák. Konkrétum nincs benne, pedig érdekelne.

A Miklós utca nem rég lett kiszélesítve, és megszüntették a parkolási lehetőséget is. Van, ahol 4 sávon járható. Ezek után miért kell egyirányúsítani? Szvsz elég lenne az Antall József és a Klaipeda utcák között.

Széchenyi dettó. A buszállomás és a Tisza István utca között elég széles, ott kár egyirányúsítani. Viszont a Burgundia utca után is vannak bajok, amiről a cikk nem ír. A keresztmetszettel leginkább a Méliusz tértől van gond. Ott érthető lenne az egyirányústás, de nincs róla szó. Fairtás lesz és szélesítés?

Adódik a kérdés: mi lesz a tömegközlekedéssel? Elvileg a Széchenyi utca a Piac utca fele lesz egyirányú, a Miklós fordítva.

Egyrészt, a trolibusz-közlekedésnek arra az időre gondolom búcsút mondhatunk, max az önjáró járműveket láthatjuk.

Másrészt, mi hogy változik? A Nagyállomás elől induló, vagy előtte elhaladó viszonylatokkal mi lesz? Honnan fognak indulni? A Piac utcáról? Attila tér újratöltve? Vagy netalán használni fogják a valamikor trolibusz-végállomásnak szánt Sumen utcai fordulót?

Belegondolni se merek, milyen káosz lesz, ha elkezdik a munkát a Petőfi téren. 

 

Más, a minap olvasni lehetett a Vezér utca és a Balmazújvárosi út között épülő út útról. Üdvözlöm a kivitelezést, most abba nem mennék bele, amit a DERKE írt a forgalom várható megnövekedéséről. Engem az érdekel főleg, terveznek-e tömegközlekedést rajta. A 43-as akár közlekedhetne az ITS-ig.

Továbbmenve, ha a Petőfi tér úgyis szét lesz túrva, a 43-as a 47(Y) szerepét is átvehetné, használva a Sumen utcát. 

 

Szintén ide kapcsolódik, hogy az Epreskerti sulinál lévő körforgalom is össze lesz kötve a Kanális utcával, és pár üzem oda is épül. Ez azt is jelenti, hogy buszt is kap az új szakasz?