Tényleg totál amatőr vagyok ennek az egésznek a megítélésében. Mindazonáltal én két arcát látom -
most éppen Kisenosaton keresztül nézve - az egész sumo - sportnak. Az egyik, hogy most Ő talán az
egyetlen, aki - amellett, hogy Yusho - t ért el, én még a küzdőszellem díját (és tudom, vagyis inkább
sejtem, hogy ezt a díjat sokkal inkább alacsonyabb rangú versenyzők számára ítélik meg) is számára
ítéltem volna oda, mert egy kivételes színfoltja volt az egész tornának a szinte a 15 napon keresztül
folyamatosan tartó küzdeni - akarásával, és amikor már meg volt neki a Yusho, akkor is, Hakuho ellen
is szinte emberfeletti küzdelemre volt hajlandó - elsősorban a bizonyítási kényszer okán. Nekem ez is
nagyon sokat elmondott - megmutatott róla és feltétlenül rendkívül pozitív része a történetnek.
Van azonban egy másik oldala is a történetnek. Ha és amikor előkapirgálom a Youtube segítségével a
80 - as évek sumo történetét, láthatom a 128 kiló test tömegű Chiyonofuji - t, aki egy csont - ín - izom
bomba (sajnos csak) volt és úgy pakolta ki a ring - ből a 180 - 270 kilós ellenfeleit, hogy még az arcán
is alig - alig látszott az erőfeszítés. A történetnek erről az oldaláról az én szememben Ő testesíti meg
mindazt, ami ebben a rendkívüli sportban vonzó és lebilincselő lehet. Egyszerűen és laikusan szólva -
számomra kevéssé vonzó és lebilincselő, ha egy közel kétmázsás valaki kilökdös egy nálánál 50 - 100
kilóval könnyebb másikat, arról nem is beszélve, hogy mondjuk egy Chiyonofuji (vagy éppenséggel itt
említhetném Terao - t is) - típusú versenyzőtől látom ezt a mutatványt. Véleményem szerint a legtöbb
ilyen, kétmázsát fölöző test-tömegű versenyzőnek éppen ez (volt) a "halála", mármint az, hogy mivel
emellett még általában magas növésűek is, épp a tömeg - eloszlásukból következően magasan van a
tömeg - középpontjuk, egyszerűen felbillenthetőek, csak éppen hagyni kell őket elmozdulni és a saját