dömedee Creative Commons License 2017.01.04 0 0 5902

Az Orlando-ban én úgy tapasztaltam, hogy manuális állásban is elvált az autó, csak később. Vagyis tágabb a "megengedett" fordulatszámtartomány, mint alapesetben és csak ezen tartományon belül lehet felülbírálni a váltót. Az alja kb. 1500rpm körül van)

 

Szóval pl 20km/h-ra lassulva egy jobbos kanyarban bizony visszapakolja 2-ig, viszont mikor gyorsítanék ki hagyja pörögni a motort és csak "ki tudja hol?" (én tudnám, ha megvárnám... :-)) vált fel 3-ba. Szóval "üveghangig" nem hagyja így sem pörögni a motort, de azért nekem már fáj ilyenkor a nagy fordulat és az ezzel együtt járó pillanatnyi fogyasztás...

 

Írod, hogy "Erős hegymenetben is van, hogy manuálra teszem olyan fokozatra ahol a lock-up már zár azon a sebességen, minek erőlködjön a konverter..." Nálad kb hol van az a fordulatszám, ami felett már zár a lock-up? 2500-3000 környékén?

 

Na az Orlando az 1.8-as motorral sajnos nem oldja meg az előzést 6-osban erőből... :-) De a kick down gondolom manuális üzemmódban is működik. Ugyan még nem próbáltam... Kicsit kíméletlennek tűnik számomra a motor túlpörgetése. Gondolom a Volvo-d diesel (vagy erősebb benzines) így vannak tartalékai alacsony fordulaton is... :-)

Előzmény: sox01 (5899)