Sziasztok,
Korábban is írtam, hogy én is automatás Orlando-t hajtok. A mi autónk automata váltója is túl van már egy komoly szervizen, aminek költsége (~400eFt) még az előző tulaj pénztárcáját fogyasztotta. Ebben a végáttételnél volt a hiba. Ez egy egyszerű lánchajtás, ami "összetört", így az autó meg sem mozdult, hiszen nem maradt, ami átvigye a nyomatékot. Az összetört lánckerekek helyett a szerviz (nem márkaszerviz) "elvileg" erősebb, USA-ból rendelt alkatrészekkel pótolta a hibás darabokat. elmondás alapján az eredeti lánckereket kikönnyített, vékonyabb, gyengébb darabok, az újak masszívabb öntvények, viszont 1 fog eltéréssel az áttételben... Csak nehogy ezek után majd más törjön! :-S
Ezen a robbantott ábrán a 700, 705 és 706 sorszámmal jelöltek voltak az érintett alkatrészek:
http://at-manuals.com/manuals/gm-6t45-6t40-6t50-6t30/
Ennek eredmény az, hogy a sebességmérő lefelé(!) csal, vagyis kevesebbet mutat a valóságnál. Gondolom tudjátok, hogy az autóknál ez épp fordítva szokott lenni. Valamilyen szabályozás írja elő, hogy a valós sebességnél TÖBBET kell mutatnia a műszernek. Ezért mutat a GPS mindig többet a sebességmérő óránál. Viszont a megtett távolság kilométerei pontosak kell legyenek minden autónál. Az enyémnél természetesen ez a tény is borult... Ez megvétel után hamar kiderült. Hosszas utánaolvasgatás és műszerkalibráló szervizek kérdezgetése után a "megoldás" az lett, hogy megszokjuk... :-)
Mindenesetre a váltó bontva volt, így váltóolajat is cseréltek (remélhetőleg azt belevalóra...) Következő váltóolajcserét így 50-60ekm utánra tervezem. A többit az idő eldönti.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy a korábbi szerintem visszafogott női tulaj mégis mivel érte el a váltóalkatrészek törésig való túlterhelését???