Ricsi89 Creative Commons License 2016.12.26 0 1 19910

Nos nem kiabálom el a dolgot, de úgy néz ki meglett az adagolófedelem hibája. Ugye a probléma az volt, hogy váltás után nem mindig volt gáz, csak kuplung kinyomás és gázfröccsre. Plusz késve reagált.

Ma rászántam magam, levettem a fedelet és darabjaira szedtem. Kivettem belőle mindent, csak az állítómű tengelye maradt a házban. Mivel más mozgó alkatrész nincs is, ezt vizsgáltam. Ha megforgattam szépen forgott. De amint picit is oldalra megnyomtam, akkor egy ponton megszorult. Ugye működés közben a mágneses erő, ami kitéríti a tengelyt az is húzza egyik irányba és be is feszülhet a tengely. Kipucoltam, adtam neki egy kis kenőanyagot, majd akkus fúróval jól megforgattam a tengelyt, minden irányba picit megfeszítve. Pár perc forgatás után már kézzel mozgatva sem akadt és sokkal finomabban ment. Ugye az a tengely egész életében kb 90 fokot fordul oda-vissza, a benne lévő csapágy sem tett meg soha egy egész fordulatot. Na most jól át lett mozgatva, finoman működik a szerkezet. Kipucoltam még egyszer, összeraktam. Feltettem a fedelet találomra és pöccre indult. Géppel belőttem a mennyiséget. Most sokkal finomabban jár, egyből reagál a gázra, nincs a váltáskor meglévő késedelem. Kuplung kinyomáskor sem remeg a motor pár másodpercig, amíg beáll az alapjárat. Alapjárat is kisimult, szinte észre sem vehető, hogy jár a motor. Tehát vehetjük úgy, hogy a műtét sikerült. Most hajtom majd, aztán az idő eldönti, hogy sikerült-e, vagy sem. De ez kézzel fogható hiba volt. Pont alaphelyzet közelében szorult meg. Ez magyarázná is, hogy miért nem volt gáz váltás után. Az állítómű ugye gázelvételkor visszament alapra, majd amikor gázt adtam ki kellett volna mozdulnia, de megszorult és nem ment. Ekkor be is dobta a hibalámpát. Gázelvétel után pedig megszűnt a szorulás és ki tudott mozdulni alaphelyzetből. Reméljük ennyi volt a gond. :)