Nos, elfut mindenféle flinc-flancot bekapcsolva is. Szóval nem értem, hogy jött ki ez a gépigény, a pályán történő események akadásmentesen futnak és azon kívül sem tölt sokat. Mindegy, ennél nagyobb baj ne legyen :)
Szóval Scuderia Ferrari Scuderia Rossini, 2016
Miután meggyőztem magam, hogy a játékkal ismerkedni nem a leggyengébb bajnokság leggyengébb csapatával kell, Toto Toto néven, magyar csapatfőnökként, ex-mérnöki múlttal átvettem a Ferr... szóval a Rossini irányítását. Elvárás a második hely, az autó egészen jó, a pilóták szintén, anyagiakkal nincs gond.
A pályán kívüli dolgokról kevés fogalmam van, mit érdemes, mit nem, mi merre mennyi. Például építettem egy új motort, amiben ugyan több potenciál van, mint a régiben, de a megbízhgatósága valami 40% körül volt, úgyhogy kapából mehetett a mérnökökhöz. Ők amúgy vagy az alkatrészek megbízhatóságán dolgoznak, vagy a teljesítményükön - mi szabjuk meg, milyen eloszlásban.
Lement másfél versenyhétvége is, kicsit írok róla bővebben azok kedvéért, akik esetleg most találnak rá (apropó, a topiknévbe ne kerüljön be ez is?). Mindenekelőtt a királykategóriában nekünk kell kiválasztani a versenyre szánt gumik számát a rendelkezésre álló száraz pályás keverékek közül, a versenyeztetni kívánt pilótáinkat, valamint egy meghívott szponzort. Ő kitűz egy célt a szereplést illetően, ha teljesítjük, kapunk pénzt. Minél többet vár el, annál jobban fizet.
A hétvége kezdéseként van (ha jól rémlik) 20 percnyi szabadedzés. Az autó beálltását nekünk kell elvégezni, a mérnökök kijelölnek egy tartományt, ahol kéne lennie az egyes mutatóknak (kezelhetőség, gyorsulás, a többi most nem jut eszembe). Ez a tartomány egyre jobban szűkül, ahogy a pilótáink köröznek és tapasztalatot gyűjtenek (ki gyorsabban, ki lassabban) az aktuális beállításról, a rádióban közlik is véleményüket. Lehet időmérőre vagy vesrenyre gyakorolni, ez az etapok hosszán kívül az adott szakaszra adhat nekünk bónuszokat megfelelő mennyiségű körszám esetén. Nekem két rövid kvalis gyakorlás és egy hosszú futamra szánt fér bele. Ja, és van időigáénye a beállítások változtatásának is, arra sem árt figyelni.
Utána jön a kvali, 12 perc. Persze előtte itt is mókolhatunk még a beállításokon. A legfontosabb, hogy a felvezető körön nekünk kell szabályozni, hogy a pilóták mennyire nyomják neki, hogy kör végén lehetőleg az optimális tartományban legyen a gumik és a fékek hőmérséklete, az éles gyorskört viszont már megoldják maguktól. Kábé 2-3 próbálkozással le is telik az edzés.
A verseny elején nekünk kell kiválasztani, hogy milyen gumikkal rajtljon a pilóta. Segítségül ki is írja a progi, hogy nagyjából hány kört fognak bírni, illetve ha van tankolás, akkor a kezdő üzemanyagszintet is be kell állítani (plusz kiírja, hogy az adott benzinmennyiség hány tized lassulást jelent körönként). A verseny közben két fő dologgal játszhatunk: mennyire gyötörje a gumikat a pilóta és mennyire hajtsa ki a motor lelkét. Fontos, hogy ne F1 Managerként tekintsünk a játékra, mert úgy keserű lesz a szánk íze. A lekörözendők például meglehetősen leszarják a kék zászlót, ami az F1-hez szokott emberben felviszi a pumpát. Viszont Le Mans-ban és az Indycarban a kék zászló csak annyit takar, hogy jön mögötted valaki, de elengedni már nem kötelességed, innen nézve a progi teljesen rendben van. Amúgy temérdek adat jön felénk, folyamatosan látni a különbséget a versenyzők között, látni ki milyen gumikon van, illetve éppen ki mennyire agresszívan tolja neki.
És akkor a saját hétvégémről. A szabadedzéseken totál homályak voltunk, valami 10. és 12. helyen zártunk. A kvalin már jobban ment, Weixler (remélem jól írom a nevüket emlékezetből :D ) megszerezte a pole-t, Saarinen pedig az ötödik kockávól várhatta a rajtot. A verseny aztán páratlanul izgalmasan alakult. Weixler megtartotta a vezetést, sőt, pár másodperces előnyt épített ki a Pantheres Sharp előtt, Saarinen pedig a harmadik helyet tarotta biztosan. Lágy gumikon vágtunk neki a 42 körös versenynek, ugyan a progi 18-20 kört jósolt élettartamként, de gondoltam kellő óvatossággal bele fog férni az a plusz pár kör. Nos, ezzel nem is volt baj, ámde a vészesen fogyó gumik okozta lassulás mellett a kiállást csúnyán eltolták a fiúk, Sharp öt másodperccel vezetett a boxátogatás után! Nosza, Weixler nekiállt levadászni őt, és ez sikerült is, és még Saarinen is felzárkózott. Ám ekkor a német autójának megsérült a vezetőszárnya, így visszaesett a harmadik helyre, sőt, a végén azon is izgulni kellett, hogy ne csússzon le a dobogóról. Sajnos az egész hétvégén a beállításokkal bajlódó Saarinennek nem sikerült előrébb jutnia, egy lekörözendő versenyzőn csúnyán fennakadt, így végeredményben be kellett érnünk egy második és harmadik hellyel.
Összességében szerintem remek játék készült, bosszantó hibával vagy hiányossággal nem találkoztam eddig, mindenképp legalább kipróbálásra érdemes, de a vásárlás sem ördögtől való gondolat (hogy megér-e 35 eurót, ezt már mindenki egyéni megítélésére bízom).