R!ck4 Creative Commons License 2016.11.05 0 0 10910

Na megint van időm ide benézni, ennek az egyik oka, hogy foglalkoznom kell a 3 db Lacettimmel, mert valami nem kerek, itt a hideg idő, észrevenni az apró dolgokat is.

 

Mindháromban cseréltem a termosztátot, mert úgy a biztos, új hűtőfolyadékot ia kaptak, mentek egy kört hűtőtisztítóval a csere előtt,  kettőben a régi műanyag házas termosztát volt, ott komplett fémházas gates került be, a harmadikon már fémházas volt, oda csak egy gates termosztát kerül. 

Kettőben hőgombát is cseréltem, delphi került be, az egyik csalt kb 15°C-ot lefelé, a másik csak szivárgott, sebaj, legalább ez is jó lesz.

 

 

Na onnantól, hogy ezek a termosztátok  le lettek cserélve, valami nem kerek, leginkább azt sejtem a termosztáttal lesz a baj, kettőnél a 70-es értéket is nehezen  hagyja el a mutató, mennem kell 4-5 km-t, hogy a 70-en rendesen túllépjünk, hosszabb távon, 10 km után áll be az alig 80-ra.  Mellé 45-50°C-os, nagyon lassan megjövő fűtés társul, tehát ott még egy fűtőradiátor- öblítés is lesz, nagyon nagy a kifújt levegő, és a mért vízhőfok között a különbség.

Érdekes, hogy ez kettőnél bajos,   egynél viszont  nincs ilyen gond, fűt, de ott is 75°C körül van a vízhő, obd és műszer szerint is 81-81˛C, és már nyit is a termosztát, leesik 75-re, kúszik fel 80-ig, nyit ismét...

 

A kék jó, fűt, de a termosztát ott is 80-nál nyit:

 

 

A másik kettő tragédia, 80°C körüli vízhő érhető el 50-60-70 km után is, a befújt levegő 46-60˛C, ami semmi, mennyi lesz, ha a kinti -10°C-os levegőt kell átereszteni a fűtőradiátoron?