Alacsony sebességnél,már elindulásnál is, a kasztni nagyon kicsi billenésére erős,éles,fém a fémen surlódó hang jelentkezik a hátsó futómű felől. A hangjelenség már álló helyzetben,a kasztni megbillentésére is kiváltható. Szervízben azt a tájékoztatást adták ,hogy a megoldás a hátsó alumínium kereszttartó rúd cseréje,nekem önköltséges áron tettek ajánlatot,néhány fórumozónak állítólag ,ha a 2 év garanciaidőn belül voltak,akkor ingyenesen.
)
Az én gépem 2013-as gyártású,most van benne kb. 45 ezer km,semmi extrém igénybevétel.Cserélték már visszahívási akcióban az első lengéscsillapító csavarját( 2015 május), 12 colos kijelzőt( 2016 július),illetve részecskeszűrő vezetékkötege miatt volt visszahívási akció,amin részt vettünk.
Ezt valamiért nem akarják garanciában,vagy szavatosság keretében rendezni,pedig többeknek egyformán jelentkezett ez a gond,ahogy az a fórumon is kiderült.
Kérdésemre,hogy mi a bitosíték arra,hogyha egy új elemet szereltetek be,akkor nem fog megint 40 ezer körül hasonló gond jelentkezni,a márkaszervíz munkatársa azt a tájékoztatást adta,hogy módosított,megerősített elemet szerelnek be,mert " a Citroen tud a problémáról"?!?!? A fiatalabb évjáratú modellekbe már állítólag eleve a módosított alkatrészt szerelik be!
A hang egyébként belülről nem biztos,hogy hallatszódik,hibaüzenet nincs a műszerfalon.Viszont külső szemlélő erősen észleli a zörejt. Leengedett ablakkal,szűkebb utcában,ahol a házfalakról visszaverődik a hang,már alacsony sebességnél,szinte guruláskor is jelentkezik a nyöszörgő jellegű zaj,ha minimális egyenetlenség is van az úttesten és mozdul a járműtest.
A hibáról konkrétabb tájékoztatást nem adtak,azért érdeklődök itt folyamatosan,de szintén kérdésre azt mondták ,hogy " jármű biztonságos mozgását nem veszélyezteti",nyáron nekivághattam egy horvát tengerparti útnak a javítás elvégzése nélkül.
A hang egyébként rettentő zavaró kifelé,nevetséges az,hogy egy modern dizájnú,nem agyonhasznált, 2-3 éves autó úgy zörög,mint egy öreg ,leharcolt bontószökevény.A Citroen helyében ezt már csak presztízs és üzleti szempontból sem hagynám,mert ez nem túl bizalomgerjesztő,minden bizonnyal az utcán hallva a nyikorgást vevőket tántoríthat el a márka modelljeitől,a probléma megfelelő rendezésének hiánya pedig törzsvásárlók elfordulását is eredményezheti a cégtől.