A hátsó variátor kontraszt rugóját érdemes lenne megnézni.
Hátsó variátor tűgörgős csapágyát érdemes lenne ellenőrizni. Sajna sokan nem foglalkoznak ezzel az alkatrésszel, mert hogy a szimeringeknek és a porvédő gyűrüknek köszönhetően nincs vele baj. Pedig csúnyán meg tud szopatni.
Ha sötétzöld a kontrasztrugó színe az még a gyári. Ha a hátsó variátort ki tudnád kapni és a szíjtárcsa feleket megpróbálnád szétfeszíteni (kuplung felé eső részt) tenyérrel. Ha az elején nehezen akar kimozdulni az jó, de ha egyből megadja magát és nem kell nagyon erőlködnöd, akkor az a rugó lehet, hogy elfáradt. Az elején azért nehéz megmozdítani a tárcsát tengely irányba, mert egy kontra mechanika az ellenkező irányba kényszeríti az elmozdulásra így amikor gyorsítasz ez az okos alkatrész elkezdi szorítani a szíjat. És minél jobban gyorsítasz annál jobban szorít. De te ezzel ne törődj.
Ne segítsd nagyon az elfordulásban csak húzd két kézzel és készülj arra, hogy az a tárcsafél el akar fordulni. Ha kuplung pofák feléd vannak, akkor az a tárcsa jobbra akar fordulni és így fog szét nyílni. A zsírtól kicsit beszokott állni.
Vagy szerelő pajtival kapasd ki és akkor le tudod ellenőrizni.