Nekem 2001-es Vivaróm van, azon van 2 vagy 3 légtelenítő csavar is, a motor blokk mellett szokott egy lenni és 1 vagy 2 a fűtés radiátorhoz vezető csövekben.
De nem volt bölcs dolog úgy neki állni hűtőfolyadékot cserélni egy olyan kocsiban amihez nem értesz, Renault alapú kocsik amúgy is sokkal komplikáltabbak mint pl. a régi Ladák.
Sok autó típusnál a radiátor mellett a motor blokkjából is le kell engedni a vizet, a fűtést pedig max. melegre kell állítani, az összes légtelenítő csavart megnyitni, stb.
Ha mindezt nem tudod és nem is csináltad a leengedésnél, akkor úgytöltötted fel a rendszert friss fagyállóval, hogy a réginek a fele bent maradt.
Mindenesetre légtelenítés nélkül ne járasd a mocit pár percnél tovább mert a blokk és/vagy a hengerfej is túl melegedhet víz hiánya miatt és az bizony sokba kerülhet neked.
És még az sem mindegy, hogy milyen típusú fagyálló folyadékot tettél bele, nem is beszélve arról, ha a régi más típusú volt és a fele benne maradt a rendszerben, csak a jó istem tudja, hogy milyen keveréket kotyvasztottál össze benne és hogy az mennyire megbízható lesz az elkövetkező 3-5 évben, hogy a dermedési pontját nem tudhatod régi új keverék esetén az is tutti. Ennyi.
Ami a hibaüzenetet illeti, Hollandul azt mondja, hogy "ellenőrizni kell a kipufogó", sajnos nagyon tömören fogalmaz, nem tudni, hogy a kipufogó rendszernek melyik részét érti ez alatt, a csövet, vagy más egységét.