I-200TX Creative Commons License 2016.08.31 0 0 9323

Érdekes szerintem ez a megy, nem megy, nem úgy megy dolog. Ma reggel elég hűvös volt, hát már 1800 nál el kezdet harapni a gép. Délbe mikor már kánikula volt, jóval gyengébben muzsikált a trafic. Értem én, hogy hideg levegőben több az oxigén, de ha ez volna akkor télen már versenyautó volna. Nekem van egy olyan érzésem, hogy a légtömeg mérőm vacakol. Szerintem melegbe (30 fok) kevesebb üzemanyagot locsol a hengerekbe. Hüvös (15) a legoptimálisabb érzésre, megy is rendesen és nem is füstöl az autó. Télen a minuszokba kb ugyan úgy megy mint a hűvös időben viszont padlógáz esetén már van némi füst. Persze ez mind üzem meleg motor mellet nézve.

Kb 5 éve mikor légtömeg mérőt cseréltek a trafic-ba kb minden időben ugyan úgy húzott a motor. Hideg meleg nem számított neki jó 3 éven keresztül.

 

Nekem van egy óra ami mutatja a turbó nyomást, ez fixen 1 bár körül van. Amikor kételkedek a turbó szabályzó elemeibe akkor le szoktam húzni a szelepről a kis fekete csővet. Elvileg ilyenkor végig nyitva van a turbó szelep. Ilyenkor is ugyan úgy épül fel a turbó nyomás, kivéve , hogy 1 b fölé megy a nyomás.

 

A nyáron nagyon nem volt hajtva a gép. 2500 rpm fölött nem igen volt a mutató, de inkább 2000 környéke. Alig akart menni. Töltő nyomás is csak 2200 körül kezdett épülni. Nagyon picit ingadozott az alapjárat is. 

Kicsit megforgattam a motort harmadikba tiltásig. Kb 10 másodpercig harmadikba. Nosza helyre állt a rend. Ez eddig még mindig bejött.:) Amitől mindig tartok, hogy kirepül valamelyik hajtókar. :(

Hogy ilyenkor a porlasztok vagy a levegő járatokat sőpri ki fogalmam se nincsen. 

Ha hasonló a tünet lehet érdemes eljátszani, ha meg tudod beszélni a motorral, hogy ám nem szétrepülni.:) üzem meleg motorolaj megléte alap:)

 

Kicsit hosszúra sikeredet. Bocsi ha valakit untattam. Ja és igen, tudom. Diezel motort soha nem forgatunk tiltásig. (csak én évi 2-3 alkalommal)

Előzmény: Az optikus (9321)