johannes. Creative Commons License 2016.08.30 0 0 23703

tuti a lánc az, egyébként mikor megvásároltuk az autót újonnan, ha jól emlékszem nem csörgött indításkor, de az biztos, hogy viszonylag kevés km-nél elkezdte, hogy ez 100 ezer vagy 200 ezer km, arra már nem emlékszem, aztán stagnált......az egyik nissanunkon 430-nál cseréltünk egy felső feszítőt, és mivel nem drága, kicseréltem a sógorén meg a sajátomon is 250 ezernél, van amelyik jobban meg volt kopva, van amelyik kevésbé, de nem árt ránézni.

 

Saját tapasztalat, hogy mivel az olajnyomás feszíti a láncot, a vékony vagy a túlhasználódott motorolaj produkál olyan jelenséget, hogy zajosabb a lánc, én ennél a motoroknál meleg oldalon vastagabb motorolajat használok, indulásnál így is hallod a láncot de csak 1-2 másodpercig amíg fel nem épül a nyomás, és melegen is halkabb az autó. Tudom, hogy a mostanság mindenki a vékonyabb motorolajat preferálja, de ezeknél a régebbi és ilyen konstrukcióju motoroknál még a 20w50 is megengedett, persze éghajlat függő, de én biztos maradok a 10w50 vagy 15w50 full szintetikus motorolajoknál, lassan 500 ezer lesz az egyikben,lánc csere  nélkül,és az olajat sem kell utántölteni, azt hiszem ez elég bizonyíték.

 

De ahogy atta2 is mondja, ha zavar,akkor cseréld le a szettet, egyébként is nagyon használat függő a kopás, a feszítőkön láttuk mikor cseréltük őket, a kevesebb km-es jobban el volt kopva, mert városi autó volt, mint a hosszútávúra használtnál.A lánc is jobban nyúlik ha nem finom vezetők vagyunk.

Előzmény: BJaca (23700)