Így nehéz mondani bármit is, hogy csak egy laikus elbeszélés van meg egy "ilyen mint ez" videó. A videón szerintem vízgőz látszik, de erre sem merek megesküdni.
Az 1 liter olaj sok a 15 ezer km-re, bár ez függhet a felhasználási körülményektől is. Az üzemanyag meg a hideg motornál annyit jelent, hogy nem tökéletes az égés, például nincs, vagy csak egyes hengerekben nincs utóizzítás, vagy a porlasztás nem áll már a helyzete magaslatán és a nagyobb üzemanyagcseppek nem tudnak elégni a még hideg motorban. Ezek mind megszűnhetnek, vagy az észrevehetőség határára csökkenhetnek a már bemelegedett motorban.
Ezért írtam, hogy kellene érezni a szagát.
Ezt nagyon nehezen lehet írásban szemléltetni és kinek kinek a szubjektív érzékenységétől is függ a dolog, de a dízel üzemanyagnak szúrós, fullasztó szaga van, a motorolajnak meg kesernyés bűzösebb fojtogató a szaga.
Vannak rá módszerek és diagnosztikai eljárások, hogy kiderítsék mi az oka a dolognak, mindenesetre én az olajfogyasztás oldaláról közelíteném meg a dolgot. Egy bőven 300 ezer felett futott motornál lehetségesnek tartom a szelepszárak tömítetlenségét és vagy a turbó által szórt olajat is, de itt már lehet az izzító rendszernek is baja bőven és a porlasztókra is ráférhet egy fizikai ellenőrzés.
Mindet lehet vizsgálni, vagy viszonylag egyszerűen és kevés bontással feltárni. Szerintem mihamarabb keress meg egy felkészült és megfelelő diagnosztikai eszközökkel, meg persze rutinnal rendelkező szerelőt!