Elmagyarázná valaki, mi ez a két minusz a topiktárs kérdésére???
Igen, interneten kiválasztod, amelyik megfelel. 5 perc alatt megkötöd. Vagy két perc alatt.
Eddig én úgy kötöttem biztosítást, hogy mindig megküldték a kötvényt emailben pár pillanat múlva. (Egyszer nem jött meg, hétvégén, és a nyomorultakat fel se lehetett hívni. Szép vitatkozás lett belőle. Úgyhogy azt javaslom, hétköznap kösd meg, hogy ha netán kell, még fel tudd hívni őket.)
Alapeset az, hogy megküldik emailben a kötvényt. A kinyomtatott kötvényt aláírod azon a helyen, amit megjelöltek rajta.
De lehet, hogy adott biztosítótársaság úgy gondolja, hogy mikor végeztél a procedúrával, a végén a képernyőn megjelenő tartalmat mentsd el és nyomtasd ki.
A kötvényen szerepel telefonszám, amit felhívhatsz baj esetén. Amíg a kötvényig eljutsz, kiderül, hogy magyarul beszélnek-e azon a számon vagy sem. Ha nem felel meg, keress másik biztosítót.
Amikor valami gondod támad, akkor azonnal fel kell hívni a biztosítót az adott telefonszámon, rendszerint ők intézkednek.
Kétféle eset létezik:
- a kinti biztosító azonnal elfogadja a biztosítást és nem kell semmit sem fizetned (de ha kapsz papírt, azt tedd el gondosan, sose tudod, kell-e később)
- a helyszínen fizetned kell, begyűjtöd az összes létező papirost és itthon bemutatod a biztosítódnak és utólag téríti meg a költségedet
Hogy baj esetén konkrétan hogyan működik, arról szerencsére nincsen tapasztalatom.