ZERKO Creative Commons License 2016.08.15 0 0 13308

A szűrőkön felül az olajteknő teljes kitisztítása a lerakódásoktól (mit rákentek a századok... izé évtized), plusz a turbo kenésének vizsgálata (cső, vagy mi cseréje).  Ez utóbbit nagyon ajánlja a mester, mert - ahogy minden szakinak - neki is van fixa ideája. Na neki ez. Egyébként lehet benne valami, mert a turbo kenésének elégtelen volta súlyos pénzügyi zavart okozó hibához vezethet :).

Nálam volt "örökéletű" váltóolaj cserélve kábé 180 ezernél. Ráadásul az még márkaszervizben. Ők is azt mondták, hogy a "kincstári optimizmus" egy dolog (naná, 5 év és 150ekm-re tervezve, azt biztos kibírja), de ártani nem árt. Egyébként még márkaszervizben is 10 rugó alatt volt az olajcsere számla.

De a hópihe problémát a kuplungcsere orvosolta (egyelőre és ezt lekopogom), aminek roppant mód örülök, mert az aktuátor "baráti" áron is ~130 rugóba fáj (+ munkadíj).

 

A legújabb, hogy az utóbbi évben kétszer ijesztgetett EGR szeleppel, de mindkét esetben magától eltűnt a hibajelzés. Az se piskóta, hogy 60-70 ezer egy EGR szelep. Szerencsére ettől az autó még megy (a szakinak van olyan kuncsaftja, aki már közel 100ezret rakott a (talán) C5-jébe, úgy hogy virít az engine check. Na ja, de mi van, ha egyszer majd nem azért pittyeg?)

Előzmény: C3 Pluriel (13305)