A zsidó tanításban a cselekedet a lényeg, a lelki rész, hogy miért cselekszem, lényegtelen.
Azért cselekszem, mert Isten ezt mondta, ezért gondolkodni rajta felesleges.
A keresztény tanításban csak a lélek számít, a cselekedetek lényegtelenek.
Lélekben élek, a testem cselekedetei, nem az enyémek.
Ez a tanítás Pál miatt terjedt el, aki kizárólag a a lelki hitet tartotta fontosnak.
Magyarul, hogy lélekben legyek jó, mert a testem úgy sem tud az lenni.
(ebből következik, hogy lélekben szeretjük az embereket, de felhúzzuk a szögesdrótkerítést, ha ide akarnak jönni.)
A tetteink nem azonosak a beszédünkkel.
A jézusi tanításban a beszédünket a tetteink igazolják.
Nem csak lélekben szeretem az embereket, hanem be is fogadom őket.
A test és a lélek egy egységet alkot.
Egy példa a Bibliából:
A zsidóknál az újszülött fiút a nyolcadik napon körülmetélik. A testi jegy számít csak, hogy mit gondol magában annak nincsen jelentősége.
Pál a lélekbe helyezi a körülmetélést (azt jelenti, hogy a gondolataimmal kötelezem el magamat Istennek, a testi jegyek lényegtelenek.)
Jézus azt mondja, hogy az metélje magát körül testileg, aki lélekben is odaszánja magát Istennek.
Miért van ez így?
Mert a lélek és a test nem választható szét.
Az a cselekedett halott, amit a lélek nem akar, és az a lélek is halott, amit a cselekedet nem tesz élővé.