Joejoe1974 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 4002

Új fejlemény van az ügyben!Arról van szó hogy a Simsonon levő gyújtásom eléggé szedett vedett cucc. Az alaplap egy Rs50-ről van bontva,rossz volt a jeladója.A lendkerék egy robogóé,a jeladó megint egy Rs50-ről van,olyan gyújtásról aminek a gerjesztője rossz (mint utólag kiderült a forrasztás engedte el a vékony drótot a forrszemről).Építettem egy Ducati Energia rajz alapján egy cdi-t,ezzel nem működött.Hosszas próbák,és a cdi egyszerűsítése után(kiszedtem belőle a "felesleges" alkatrészeket,csak a kondi,a dióda,meg a tirisztor maradt) beindult,de alapjáraton járt,gázra lehörgött.Minap meguntam az egy hónapos kinlódást,vettem egy bontott Ducati (Piaggio) cdi-t.Ezzel is beindult,és ugyanúgy lehörgött.Próbálgattam a jeladó helyzetén változtatni,de semmi változás.Végül újra elmentem a bontóba,és elhoztam egy Italjet gyújtást,ami külső jeladós mint a Yamaha Jog gyújtás.A srác adott a kezembe egy rózsaszín Ducati(Piaggio) cdi-t hogy próbáljam meg hátha.Igazából minden reményt vesztve vittem haza és dugtam össze a dolgokat majd jött a próbaindítás.Pár rugás,és semmi.Na,ugye mondtam magamban.Aztán mint egy varázsigére,beindult a gépezet!Másnap levettem a rózsaszín cdi-t és rádugtam a feketét,hátha az előző indulás csak egy álom,vagy a véletlen műve volt.Beindult a feketével is,de ugyanúgy lehörgött mint előtte.Visszatéve a rózsaszint,azzal gyönyörűen vette a lapot.A titok annyi hogy a fekete cdi sem hibás,csak éppen nem ahhoz a jeladóhoz való.Ugyanis a jeladóm Rs jeladó,ami bal oldalt van gyárilag a blokkon,és ugye óramutató járásával ellenkező irányban forog a lendkerék.A lendkerék és a cdi viszont olyan robogóé aminél jobb oldalt van a gyuszi,és az óramutató járásával egyező irányban forog.Emiatt a jeladó tekercs menetiránya eltérő,ezért ellenkező fel illetve lefutású jelet ad a cdi-nek,amitől beindul ugyan a motor,de durrog (a kipufogóba és a karbiba) és alapjáratról nem pörög fel.

Előzmény: Joejoe1974 (4001)