korimv6 Creative Commons License 2016.06.29 0 0 9266

De hogy ne legyen felhőtlen a francia autózás, a következő történt. Pár hete lepucoltam a féknyergeket, és lefújtam feketére, mert bután mutattak a rozsdás nyergek az alufelni mögött. Ekkor sze!besültem vele, hogy elöl bár a betétek nincsenek teljesen lekopva, de mindét oldalon a belső betéteknél elkezdett elvállni a ferrodol a vastól. Rendeltem új, gyári betéteket. Tegnap végre volt időm, gondoltam kicserélem. Behúztam a kéziféket, amit rendszeresen használok, erre elszakadt a középső bowden. Még örültem is, hogy nem nyaraláson történt, mert utálom, ha nem jó a kézifék. Ezután nekiálltam és kicseréltem a betéteket. Semmi komplikáció nem akadt, pláne, hogy festéskor meg ltt puolva az összes felfekvő felület. Rézpasztát is kentem a felfekvési pontokhoz. Próbaút alkamával, elmentem és megrendeltem az új bowdent. Út közben szembesültem vele, hogy miközben nyomom a féket, a pedál szép lassan esik be. Rápumpálok, akkor felkeményedik, de nyomva tartva,megint beesik. Gondoltam, hogy a visszanyomott dugattyúk valamelyike elengedi az olajat. Hazamentem, sokszor benyomtam padlóig a pedált, hogy minél több olajat kinyomjon magából a rendszer, és látható legyen a szivárgás. Persze nem látszott sehol, semmi. Ezután keszedtem mindkét első nyerget, elhúztam a potédő gumikat, de száraz volt alattuk. Gondoltam, biztos a főfékhenger engedi az olajat a fékrásegítőbe. Kiszedtem azt is, de itt is por száraz volt minden. Ezután csak az volt a tippem naívan, hogy ha kicserélem a szakadt bowdent, és jó lesz a kézifék, biztos megjavul az üzemi fék is. Természetesen nem így lett. Most így használom pár napig, hátha valahol mégis megjelenik az olaj. Ha megvan a bűnös, megírom.

Ja mondtam már, hogy egyre jobban utálom a francia autókat?