Hasítógépet építeni, nem elektromos tudás kell, hanem lakatos és hidraulikus.
Egy háromfázisú motornál van vonali meg fázisfeszültség, vonali meg fázisáram.
Magyarországon rendszeresített 3 fázisú hálózaton a vonali feszültség 400 volt/ 380/ a fázisfeszültség meg 230 volt/220/.
Csillag kapcsolásban a fázisfeszültség jut a tekercsekre, tehát ezáltal kisebb indítóáramot vesz fel. Delta kapcsolásban a fázisfeszültség megegyezik a vonali feszültséggel, a tekercsekre vonali feszültség jut. Nagyobb feszültségen nagyobb áram folyik ugyanazon a tekercsen, tehát nagyobb lesz az indítóáram, nagyobb megszakító szükséges.
Nagyobb motoroknál ezért találták ki a csillag delta kapcsolást, mert ugye mikor indul a motor rövidzárba van, tehát rövidzárási áramot vesz fel, De ha már üzemi fordulatra felpörgött, akkor nagyobb áramfelvétel nélkül átkapcsolható deltába.
A motor kapocstábláján a 380/220 azt jelenti, hogy csak azon a hálózaton lehet deltába kötni az adott motort, ahol a vonali feszültség 220 volt.
És nem azt jelenti, hogy 1 fázisról lehet üzemeltetni!!!!
Na most már megsértődhetsz.