Az egyáltalán nem lenne önmagában probléma, hogy a Doberdót "tönkretették"
Igaz, régen oda mentek a józsaiak, az utasai meg vagy a 28-ra, vagy a 31/32-re szálltak át. Oké, ez régen működött.
Azzal, hogy a 28-ast és a józsaiakat összevonták a józsai utasok jobban jártak, mert pl. a Kenézyhez, az Agrárhoz vagy a Parasztelosztóra átszállásmentesen el tudnak menni. Ez egyértelműen fejlődés a közlekedés szempontjából, csak a Doberdónak nem tett jót. Az viszont nem fontos. Az utasokat el kell szállítani a lehető legjobb módon és az átszállópont csak egy eszköz. Változnak az igények és változik a város is, az átszállópontnak meg szükség esetén vándorolnia kell.
A villamos miatt az Árpád Vezéren lenne neki most a legjobb hely, de ha ezt is figyelembe veszik a tervezésnél, akkor inkább az Agrár elé építenek egy nagy átszállópontot villamossal (nem végállomást, hanem átszállópontot) a Doberdót pedig felszámolhatták volna, mert fölöslegessé válna.
Így az utas is jobban járna, meg olcsóbb is lett volna az üzemeltetés. De hát gondolkozni nem szokás.
Ehelyett most úgy teszünk, mint ha a Doebrdó egy fontos valami lenne, kényszerből arra járatunk sok buszt, teljes pénzkidobásként.
__
A 47-es busszal jár pisilni a 42-es vezetője, szerintem egyedül ezért létezik.