Ha Debrecen idejekorán felteszi magának a kérdést : Mi a feladat ?
Akkor valószínűleg nem épül 2-es villamos.
Attól függ, mit értünk "idejekorán" alatt. Úgy 2006-ig megérte volna a beruházás, mert az utazóközönség később csappant meg, leginkább a 2009-es szolgáltatóváltás után.
Egy kis csemege 2014-ből (by DERKE):

Látható, hogy az ígéretük ugyanúgy nem valósult meg, mint az, hogy a Volán teljes menetrendjét átveszik. Kapásból megszűnt három viszonylat. Ami meg a követési időket illeti:
Állítólag a villamos 20 perc alatt ér a Nagyállomástól a Doberdó utcára, vissza pedig 24 perc (M1-et figyelembe véve).
31-esnél Nagyállomás-Doberdó 22 perc, Doberdó-Nagyállomás 23.
32-esnél mindkét irányban 24 perc.
A "Doberdó utca - belváros" szakaszt nem tudom, hogy kell értelmezni, így a Csemete utcát veszem alapul A 31-es és 32-es egyaránt 10 perc alatt ért oda, a 2-es 12 perc alatt. A Csemete utca - Nagyállomás szakaszt a villamos 10 perc alatt teszi meg, a 31-esnek ez 13 perc volt (a Kossuth utca felé kerülve), a 32-esnek 14 perc (a Széchenyi utca fele kerülve). Sajnos nyoma sincs a villamos 7 perces előnyének.
Nem azt mondom, hogy kár volt villamos építeni, szedjék fel, és építsenek trolit helyette. Csak hogy nem hozta az ígért megváltást. Rosszabbul jártak az autósok, és a tömegközlekedők is. És a menetrendi ritkulást meg sem említettem.