marky-511 Creative Commons License 2016.04.15 0 0 9138

Ha Debrecen idejekorán felteszi magának a kérdést : Mi a feladat ?

Akkor valószínűleg nem épül 2-es villamos.

 

Attól függ, mit értünk "idejekorán" alatt. Úgy 2006-ig megérte volna a beruházás, mert az utazóközönség később csappant meg, leginkább a 2009-es szolgáltatóváltás után.

 

Egy kis csemege 2014-ből (by DERKE):

 

 

Látható, hogy az ígéretük ugyanúgy nem valósult meg, mint az, hogy a Volán teljes menetrendjét átveszik. Kapásból megszűnt három viszonylat. Ami meg a követési időket illeti:

 

Állítólag a villamos 20 perc alatt ér a Nagyállomástól a Doberdó utcára, vissza pedig 24 perc (M1-et figyelembe véve).

31-esnél Nagyállomás-Doberdó 22 perc, Doberdó-Nagyállomás 23.

32-esnél mindkét irányban 24 perc.

A "Doberdó utca - belváros" szakaszt nem tudom, hogy kell értelmezni, így a Csemete utcát veszem alapul A 31-es és 32-es egyaránt 10 perc alatt ért oda, a 2-es 12 perc alatt. A Csemete utca - Nagyállomás szakaszt a villamos 10 perc alatt teszi meg, a 31-esnek ez 13 perc volt (a Kossuth utca felé kerülve),  a 32-esnek 14 perc (a Széchenyi utca fele kerülve). Sajnos nyoma sincs a villamos 7 perces előnyének.

 

Nem azt mondom, hogy kár volt villamos építeni, szedjék fel, és építsenek trolit helyette. Csak hogy nem hozta az ígért megváltást. Rosszabbul jártak az autósok, és a tömegközlekedők is. És a menetrendi ritkulást meg sem említettem.

Előzmény: trizs77 (9137)