skoda26t Creative Commons License 2016.04.13 0 2 9131

A troli politikai tényező?

 

Nem. Ha így lenne, akkor nem létezne repülő, hajó, metró, troli, hullámvasút, stb... Sőt, még mindig barlangban élnénk.

 

vizsgáljuk meg az önjáró trolikat  is. Abban is van dízel motor ami használódik rendesen.

 

Mielőtt leírsz valamit, előbb tájékozódj. Nincs minden önjáró troliban dízelmotor.

 

Mondj  már akár egy értelmes indokot is, hogy mi az előnye a trolinak?

 

Gondolom a dízelbusszal szemben. Bár nem nekem szólt a kérdés, de íme néhány:

- nincs károsanyag kibocsájtás

- csendes

- a villanymotor jobban terhelhető, ezáltal jobb a hegymászó képessége

- jobb a gyorsulása

- évtizedekig használható, így hosszú távon olcsóbb

- képes energia-visszatáplálásra, ezáltal csökkenthető a fenntartási költség

- a villanymotor működéséhez kevesebb segédberendezés kell, mint egy dízelmotorhoz, így valamelyest egyszerűbb a karbantartása

- telephelyen zárt térben is tárolható

- az üzemeltető saját maga is létrehozhat energiafejlesztő telepet (pl. szél- vagy naperőmű), így saját magának termelhet áramot, nem kell venni. De azt nem tudom, ilyen van-e valahol, ez csak egy lehetőség

 

Egyébként azzal mindenki tisztában van, hogy a méreteket nézve a trolibusz=dízelbusz. Nem is azért találták fel, hogy ettől több legyen, hanem felismerték, hogy a városi buszok üzemeltetése légszennyezéssel jár, ráadásul az üzemanyag költség állandóan változik (drágul), de mivel helyhez kötöttek, ezért lenne lehetőség bekötni az áramszolgáltatásba, és akkor nincs légszennyezettség, üzemanyagárváltozás, stb.. Így feltalálták a trolit.

Előzmény: Törölt nick (9129)