Most elő lehet venni a jármű árak közti különbséget, és megvizsgálni az ár/érték arányt. Pláne, ha a fogyasztást is belevesszük.
Így van. Egy dízelbusz élettartama 10 év, egy trolié 20, vagyis hiába kerül egy troli 1,5-2x annyiba, mint egy busz, ha 20 éves időtartamot nézünk, ugyanannyit kell költeni buszbeszerzésre, mint egy trolira. És az is előfordulhat, hogy egy selejtezett troli elektronikai berendezéseit átpakolják egy új kasztniba, ezáltal csökkenthető egy újabb trolibeszerzés költsége is, bár ez a módszer elég ritka (főleg a legutóbbi pesti próbálkozást nézve...), miközben egy dízelbuszból nemigen lehet egy tízéves motort áttenni egy másikba.
A fogyasztással kapcsolatban szintén fontos megemlíteni a trolik visszatáplálási képességét, gyakorlatilag képes magának valamennyi áramot termelni, ilyenre a dízelbusz nem képes.
Én sem ragaszkodom a trolihoz foggal-körömmel, de a busz nem alternatíva. Majd ha megállóban töltődő elektromos járgányok lesznek, mint Belgiumban, talán akkor.
A megállóban töltődő elektromos járgányokhoz szükséges infrastruktúra kiépítési költsége vetekszik egy trolibusz-hálózatéval, szóval ilyen sose lesz itt. Elég csak arra gondolni, hány trolimegálló van (oda-vissza irányban), annyi berendezés kellene, és utána biztosítani, hogy éveken keresztül minden megállóban hiba nélkül működjenek, ne lopják/törjék össze a berendezéseket; a buszok mindig rendesen csatlakozzanak/töltődjenek, stb.