foldi79
2016.04.09
|
|
0 0
47625
|
Na az nem egyszerű a hivatalos procedúra szerint. A tágulásira fel kell csatlakoztatni egy kiegészítő tartályt (én 1 literes Chappy-s palackból csináltam) aminek nincs talpa, illetve felszerelve teteje. Gyakorlatilag a folyadékoszlop magasságát növeled vele, mivel a tágulási nem a felső pontja a körnek. Több légtelenítő kupak is van a rendszeren. Ezeket magassági sorrendben lentről felfelé zárod amikor töltésnél megjelenik a ott a lé. A legalsó a tűzfalon átmenő fűtéscső könyökén a motortérben. Van ahol a gázolajszűrő alatt a termosztátháznál is van egy, az enyémen nincs, és valahol lesz egy legfelső ponton is. 1,9 TD-n ez az adagoló mellett futó vékony cső T elágazásában van. Ez már a tágulási fölötti pont. Lehet még a hűtő sarkán is. Van aki meg is emeli az autó jobb elejét + a kieg. tartály. Fűtést rátekerve vagy nélküle is elhangzott, ha biztosra mész rátekered koppra. Járó motornál a nyitott rendszerbe töltöd a löttyöt, hogy mindig a kieg. tartályban legyen a folyadékoszlop a legmagasabb, ahogy veszi fel a rendszer. 1,9 TD-n 1600-as fordulaton tartást kér, 3 venti indulás-eállás idejéig, de látni is fogod, amikor nyit a termosztát böffent fel levegőt a Chappys palackba. Amikor már nem vesz fel többet és levegőt sem dob fel, leállít így a csodaszép installal együtt kell hagyni kihűlni. Ha nem toltad túl, akkor vissza fog húzódni a lehűlés végére a víz a tágulásidba és akkor ha kell még rátöltesz szintig és zárhatod.
Rémálom.
Írta itt márkatárs, hogy ő a tágulásit emeli fel amíg engedik a csövek, más meg semmit nem csinál, csak feltölti 'szt jónapot :) |
Előzmény: Kekecbr (47624)
|
|