Szia, azon az úton jársz amin én is, csak két kanyarral előtted :)
1.9 TD, fújta a vizet a tágulási nyomáshatárolós kupakján át a jobb kerékdob túlfolyó csövén kb 2csepp/mp sebességgel alapjáraton is és csak ha már bemelegedett a motor. A rendszer vízmennyiségének fogyásával aztán a ventik is indultak, a nagy fokozat mindig úgy indult eleinte mintha kontaktos lenne, bele-bele kezdett, de aztán járt folyamat amikor tovább apadt a hűtőfolyadék.
Hengerfejet kizártam, olaj- vízzel nem találkozott, csövek nem voltak beton kemények, nem indult 3 hengerrel.
Cseréltem tágulási kupakot. 1.4 bar-os, nekem a régi "füles" van még. Nem oldotta meg.
Hátha dugulás, szűk éve nálam, amikor vettem rossz (zöld) fagyálló volt benne, akkor cseréltem, hátha összedolgozott valami szemetet, meg a vízpumpa is mintha már hangot adna, vezérlés, vízpumpa fagyálló csere. Nem oldotta meg.
Heuréka, repedt tágulási lesz. Csere, de ez sem oldotta meg.
Csövek mintha keményebben lennének , de ha a motor bedolgozna a hűtésbe, a közel 20 éves gumi-szövet kombó is elköszönt volna már 1,5 baron vagy a fölött.
Szétszedettem.
Nem gátas, pedig az lett volna a köv. tippem, csak meg volt csavarodva a fej. Nem tom hol mikor kitől kapott olyan mostoha bánásmódot ami indokolná...
Mindenesetre a csövek tényleg qva jól bírják :)
Ha már lent volt a fej és rendbe lett rakva, akkor a 4 porlasztó is felújult. 175 baros ős Bosch rendszer (adagolós), de 30 baron már "behuggyozott" :)
Sajna még nem kaptam vissza, de már járt a motor és volt bíztató tesztkör is, állítólag megszűnt az inkontinencia.
Gondolom, hogy nem esik jól az erősödő felismerés, hogy akár egy hengerfej felújítás is benne van a pakliban, de nyugtasson a tudat, hogy nekem nem állt meg a történet ennyinél :)
Leírom, mert alapvetően segítségért jöttem volna a fórumra, és mit ad Isten, pont a te írásod volt legfelül :)
Szóval:
Esedékes lett közben a műszaki és akkor már egy vonóhorog, de a finishben a bekötési kísérlet után nem indul a technika.
Itt tartunk most. Nem tom milyen indíttatásból, de rádugták a kikötött keypad-os immora (hozzám már így került amit nem is bántam) a csatiját...
Még nem látom a következményeket, és a megoldást sem. Ott a műhelynek nincs lexia-ja és pp2000-e sem, de aki esetleg tudna segíteni ebben (vásárlási szándék is lappang bennem, de egyelőre sok lesz a monetáris terhelés :) azt szívesen venném Székesfehérvár elérhető körzetében.
Készülhetek esetleg BSI cserére is? Egyáltalán a Ph1-esek "horgoztatási" procedúrája egyedi lenne? Valakinek infója, leírása róla, hogyan kell(ett volna) eljárni?
@Jena mester: végső elkeseredésemben megtarthatom fénynek az alagút végén megtisztelő segítségedet?