Roglin7 Creative Commons License 2016.03.29 0 0 2267

Sziasztok!

 

Szerintem is a Helikon gyártás kezdetéről származhat a zöld példány. Az alább leírtakon túl azért is gondolom ezt mert a "Helikon expressz" néven közlekedő járat a valóságban a MÁV Hargita motorvonata volt. Ez a valóságban zöld színű. Gondolom látták a gyárban, hogy az áramszedő nélküli változat zöld színben nem igazán mutatós, így kevésbé piacképes. Hogy mégis költségmegtakarítást érjenek el és az egyszerűbb változat is mutatós maradjon -és keresett- dönthettek a változatos színes festés mellett. Így kicsit egyszerűbb és olcsóbban előállítható, de mégis látványos villanyvonat születhetett.

Egyébként a bordó Előrének is volt némi előzménye a magyar játékvasútgyártásban. Nevezetesen a Vörös szikra gyár villanyvonata, ami kísértetiesen hasonló színekben pompázott. Meggyszínű volt vajszínű tetővel...gondolom talán ez ihlette az első bordó Előréket, majd gondolták, ha a valóságban zöld ez a mozdony (lásd. V55 prototípusa) akkor legyen a játékvonat is inkább zöld színű és a gyártást nagy szériában már nem bordó színben kezdték meg.

Mindez persze csak feltételezés, biztosat sajnos nem tudunk, de egy lehetséges és ésszerű magyarázat lehet a fent említett színváltozatok keletkezésére.

 

R.

Előzmény: pv-vonat (2266)