Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2229

Kedves Tibi!

A Helikonoknál már igyekeztek gyártást gazdaságossá tenni, ezért a motorokban műanyag fogaskerekeket is tettek. A hajtó kerekekre a jobb tapadás érdekében gumit húztak. Hozzá kell tenni, hogy ezek a leggyöngébb motorok, ezért akik használják is Előre motorokra cserélik ki. A jóval egyszerűbb kivitel miatt ezek üzembiztosabbak is. A Helikon kasznikat öntötték a gazdaságos gyártástechnológia miatt. Az Állami Pénzverőnél a háború előtt és napjainkban is az ékszerkészítés dominált. Ahogy nyugat fele újra piacot tudtak nyitni nyilván a pótcselekvést - a vonatgyártást gyorsan befejezték. Ez pedig a Helikon gyártás kezdetére esett. Ezért a Helikon készletek eszmei és pénzbeli értékét az elkészült kevés példányszám határozza meg. Az én értékrendem szerint az Előrében van a legtöbb kézi munka és abból az időből  legjobb műszaki megoldások. Nem véletlenül, hogy mérnök létemre nálam ez a favorit. A sok kézi munka miatt nagyon gazdaságtalan volt gyártani.  Viszont ebből rengeteg készült és sok élte túl a hatvan évet. Ezért a pénzbeli értéke a töredéke a ritka Helikonénak. Nyilván ez is egy szubjektív megközelítés az én szemszögemből. A Helikon tulajdonos urak biztosan más megvilágításban fognak véleményt mondani.

Üdv: Zoli

Előzmény: tybycsoky1 (2228)