A kézi kapcsolásúból a drágábbik verzió erősített, ezt sok terepezéshez és nagyobb méretű kerekek használatához szokták ajánlani. Ha átlagosan használod a gépet, akkor az olcsóbbik is bőven jó.
A féltengelyzár csökkenti az első hajtás alkatrészeinek (fölösleges) kopását és mivel kikapcsolt állapotban kevesebb vas mozog, így talán a fogyasztást is jótékonyan befolyásolja. Vannak azonban terrano modellek, amiken gyárilag nincs is zár. Szóval, ha akarod használhatod kikapcsolás nélkül az idők végezetéig, de mivel automata, így az első tolatásnál úgyis szétkapcsol (ha 2wd-ben van a terepváltó).
A kézi úgy működik, hogy mielőtt használni szeretnéd az összkereket, kiszállsz és mindenféle eszköz nélkül elfordítod az agy közepén lévő kapcsolót. Innentől kezdve bentről váltogathatsz 4x2 és 4x4 között. Majd ha befejezted a terepen való virgonckodst és már csak betonon fogsz haladni, akkor kiszállsz és kikapcsolod (kitekered - jó fél fordulat) a szabadonfutót.
A kézi kapcsolású (normál használat mellett) hosszú életű, megéri az árát! Az automatával óvatosan kell bánni, főleg az első kapcsolásnál. Aztán ha nem tolatod ki (nincs kikapcsolva) már nyugodtan váltogathatsz bentről a megfelelő hajtások között.
Remélem nagyjából érthető....