Zoli1949
2016.03.13
|
|
0 0
2101
|
Szia!
Az urak tulajdonképpen két különböző nyomdatechnikai eljáráson elmélkednek, amiket a nyugati neves vasútmodell, illetve lemezjáték gyártók alkalmaztak. A pénzverőnél viszont egyszerű festékszórópisztollyal kézzel festették a vonatokat. A feliratokat előre kivágott sablonokkal végezték. A sablont ráfektették e felületre és szintén szórópisztollyal ráfújták a betűknek megfelelő színt. Ahol a sablon ki volt vágva, ott a festék elérte a felületet, ahol nem, ott természetesen csak a sablon felületére került. Ezért a sablonokat festékhígítóval mindig le kellett mosni és nagyon sok festéket pocsékoltak el. Viszont a sablon elkészítése jóval olcsóbb volt, mint az urak által tárgyalt nyomdatechnikai megoldásoknál. A mozdony csíkjánál a leendő csík két oldalát körbe leragasztották és a festék csak az így kialakított vékony sávban érte a már zöldre ( esetleg pirosra ) lefestett felületet. A P.V.3. kocsik ablakainál először az ablakkereteket festették le fehérrel, majd ezekre egy takarót raktak ami a színrefújáskor eltakarta az ablaknyílásokat és a már lefestett kereteket. Ennek a bizonyítéka az, hogy mikor niróhígítóval lemostam a kocsikról a festéket utoljára az ablakkeretek jöttek le.
A PV fórumon kívűl van a vonatosoknak egy másik 0- ás nem PV fórumuk, ahol a többi más gyártók által valamikor előállított vasútakról írni. Kézenfekvő, hogy a nem PV- vel kapcsolatos dolgokat ( nyomdatechnika ) ott tárgyalják ki. Amennyiben meglátogatod az oldalt, ennek ékes példáját láthatod.
Üdv: Zoli |
Előzmény: ogilvi (2100)
|
|