nprimera Creative Commons License 2016.02.29 0 0 23388

Sziasztok!

 

A gutaütés kerülget,

Van nekem egy Nissan Primera-m 2 literes SR20DE motorral és automata váltóval.

Volt vele nem kevés problémám főleg a váltóval, ami egy csapágytörést követően kifeküdt. bekerült helyette egy bontott,ami tökéletesen működött. Amikor úgy éreztem minden okés, jött az alapjárat probléma. Ezt is sikerült orvosolni egy légtömegmérő cserével, majd a generátor füstölt el. Azt is cseréltem egy bontottra. Szépen minden összeállt és végre ment mint a doxa óra.

Ősszel félreraktam a kocsit, majd 2 hónap után elővettem mentem vele egy kört és pont mire hazaértem, elrepedt a hőtő felső csonkja. Szerencsére a motor nem égett le, semmi baja nem lett. A hűtőt meghegesztettem, utána mentem egy próba kört, minden rendben, megnyugodtam. Félre raktam 1 hónapra, majd újra mennem kellett vele. Ekkor kezdődtek a problémák. Váltó nem "kapcsolt" bár cvt, kicsit olyan volt, mintha beragadt volna sport fokozatban. Pörgette a motort. Mondom, ok, biztos hideg van neki vagy csak besztrájkolt. Félre raktam, 1 hét múlva újra előszedtem, ekkor ugyanezt produkálta.Alapjárat rendben, minden más tökéletes. Mondom tegyünk egy próbát, szedjük le az akku sarut, hátha segít és magához tér a váltó. 24 óra akksi nélkül, majd első indítás. Ekkor jött a meglepetés. Alapjárat helyett rögtön felugrott 3000-es fordulatra és ott pörgette a motort, amíg el nem érte a 80 fokot, akkor visszavette a fordulatot 1500 körülre, de ekkor kezdte azt, hogy 1500-2500 között periodikusan ingadozott. Felpörgött, leejtette a fordulatot, majd újra. Szépen periodikusan csinálta ezt amíg le nem állítottam.

Megnéztem amit tudtam, csatikat, beraktam a régi légtömegmérőt, de semmi változás. Mintha teljesen megkeveredett volna a vezérlés az akkusaru levétele után. Megpróbáltam az alapjárati levegő bekalibrálását, de nem változott semmi.

Lassan kitépem az összes hajszálamat.

Ha esetleg valakinek van ötlete, mit lenne érdemes megnézni. Látszólag a lambda szondák is jól működnek.

Monitorozom a paramétereket. A load 50-60 körül van és az air fule ratio %-os értéke 100 fölött, ami gyanús, de nem tudom ezt miből számolja. Gondolom lambda szonda és a légtömegmérő adataiból.

Bármilyen ötlet jöhet, amit itthon meg tudok nézni :)

 

Köszi előre is!

 

Üdv,

  János