Nem a biztosítási esemény típusa a lényeg. Aki az autóban hagyja a műszaki cuccait, valóban óvatlan, de ez csak egy példa volt. Mint a baleset vagy a rablás.
Az Allianz átveri az utasokat a biztosítás megkötése alkalmával. Ha nem ez lenne a szándéka, teljes egészében megegyeznének egymással a kötvények.
Az Allianz átveri az utasokat a kárrendezés során is. Ha az utasok száma alapján fizetjük a biztosítási díjat, elvárhatjuk, hogy a biztosítási összeg is a károsult utasok száma szerint alakuljon. Az Allianz viszont nem térítette meg több utas kárát, akik megfizették a biztosítási díjat. Ez szerződésszegés.
A Generali ÁSZF-je még több korlátozást tartalmaz. Az Aegon feltételei viszont korrektnek tűnnek, sőt náluk az utastájékoztató is sokkal egyértelműbb, nyilván nem a félrevezetés, átverés a cél.
Érdemes előzetesen tájékozódni, de nem az ügyfélszolgálatokon, hanem az ÁSZF-ekből. És érdemes utánaolvasni, kit melyik biztosítótársaság hogyan vert át.