Beee Fair Creative Commons License 2016.02.25 -2 0 31

Az Allianz Hungária Zrt-nél az ügyfélpultokon elhelyezett utastájékoztatókat csak kutyások használják a kutyagumi összeszedéséhez. Másra ugyanis nem alkalmas. Az ügyintézők jelentős része pedig az ügyfeleknél is tájékozatlanabb. Ráadásul eltér egymástól a kötvény ügyfelet és biztosítót megillető példánya (de kizárólag az apró betűs rész egyharmada tekintetében), tehát az aláírást követően nem is lehet számon kérni az ügyintézőn, hogy az általános szerződési feltételeket miért nem adta át, azokról miért nem nyújtott tájékoztatást.

 

Az átverés egy család esetében a következőképpen alakul:

 

A családfő megköti az utasbiztosítást 4 főre (apa, anya, 2 gyerek). Nyugodtan elutaznak nyaralni. A biztosítás tartama alatt külföldön feltörik az autójukat, és ellopják az apa videokameráját, az anya laptopját, az egyik gyerek tabletjét, a másik gyerek okostelefonját. Az apa megteszi a feljelentést, amelyben feltüntetésre kerül valamennyi ellopott tárgy.

 

Az utastájékoztató szerint Ezüst termékszint esetében 200 000 Ft a maximális biztosítási összeg. Az utastájékoztató azt sugallja, hogy biztosítottanként ennyi (a baleset, betegség esetén fizetendő maximális összeg ugyanis egy főre vonatkozik, a poggyászbiztosítás sorban pedig nincs külön megjegyzés, csak egy összeg) . A szerződési feltételek szerint azonban biztosítási eseményenként ennyi (egy lopás egy esemény a károsult biztosítottak számától függetlenül!!!!).

 

A következő átverés az utastájékoztatóhoz képest: a szerződési feltételek szerint a biztosító kártérítési kötelezettségének felső határa valamennyi, a biztosítási eseményben érintett műszaki cikk és tartozékai vonatkozásában mindösszesen 100 000 Ft!!!!

 

Amennyiben egy strand parkolójában törik fel az autót, a maximális szolgáltatási összeg csak 40 ezer Ft!!!!


Ha az utastérből loptak (például a kesztyűtartóból), cumi, ezt az esetet ugyanis kizárta a biztosító a biztosítási események köréből!!!!

 

Azaz a család összes ellopott vagyontárgyára legfeljebb 100 000 Ft-ot fizet a biztosító, amennyiben a műszaki cikkek vásárlását igazoló, a biztosított (?) nevére szóló eredeti számlákat (!!!!) be tudják mutatni. Ajándék volt? Eszébe sem jutott számlát kérni, mert nem tudja költségként elszámolni? Már nem vonatkozik rá jótállás, ezért nem őrizte meg a nyugtát (80 000 Ft-ot nem meghaladó értékű cuccnál kegyesen beérik nyugtával is)? Bukta.

 

Ha valaki egyedül utazik, egy főre fizeti meg a biztosítást, akkor is pontosan ugyanannyi - 200 000 Ft (műszaki cikkek esetében 100 000 Ft) - a legmagasabb kifizethető biztosítási összeg, mint abban az esetben, ha az illető a családjával indul nyaralni (a szemét felelőtlen állat), és 4 főre kötnek biztosítást?

 

Hogyan alakul vajon ugyanez egy társasút esetében? Betörik a busz ablakát egy parkolóban, és elviszik több utas táskáját. Ez egy biztosítási esemény? Akkor kihúzzák egy kalapból a szerencsés nyertes nevét, akinek a kárigénye kielégítésre kerülhet? Vagy a feljelentések száma a mérvadó? A családnál maradva a 11 éves gyerek mégis hogyan tesz feljelentést idegen nyelven? A külföldi rendőrhatóság pedig türelmesen jegyzőkönyvbe foglalja a család valamennyi tagjának feljelentését külön-külön... 

 

Allianz? Felejtsék el!