Szia Zoli!
A 675-ös hozzászólásban (arra válaszolva írok most) találsz egy képet, amin van egy Pannónia alvázra épített tartálykocsi. Az én véleményem az, hogy ehhez túl hosszú egy Pannónia alváz, de a látvány ízlés dolga. A tartálykocsik általában rövidek és zömökek, persze akadnak kivételek.
Technikai oldalról az Előre alváz sokkal merevebb a szélesebben visszahajtott oldalkeret miatt. A Pannónia vagon önhordó, a karosszéria merevít, az alváz majdhogynem csak egy lemez. Persze a ráépítendő tartály ezt valamelyest merevítené, de sosem lesz egy igazán robosztus érzetű teherhordó szerkezet.
A Pannóniákon a váz az alaplemezre 8 füllel kapcsolódik, és a négy ütközővel. A fülek 180 fokban vissza vannak hajlítva, nem bírják ki a kihajtást, majd az újbóli lehajtást.
Az ütköző pedig egyszerre fogja az átjáró lemezét, a kasztnit és az alvázat, mint egy szegecs. Meglehetősen nehéz szétszedni, vagy az alvázat kell vágni, vagy az ütköző végét.
De 100 szónak is 1 a vége, sajnálnám azt a Pannónia vagont :) Persze a döntés a tiéd, meg a vagon is, azt is érdeklődéssel nézném, hogy mit csinálsz belőle.
Üdv,
gyurka