just write mode ON
(Bocs, az utolsó 20 hozzászólásnál nem volt kedvem többet elolvasni.)
Valószínűleg már megfejtették előttem, de azért hadd írjam le a saját okfejtésemet és kifejezetten kérem a nálamnál okosabbakat, ha szükséges, javítsanak ki.
Szerintem is a teljesítménytől gyorsul jól az autó. Mert mi is a gyorsulás? Időegység alatt bekövetkező sebesség változás. Mivé alakul át az erőforrásból származó munka(veszteségektől tekintsünk el)? mozgási energiává. Mi a mozgási energia? 0,5*tömeg*sebesség^2.
Minél nagyobb a jármű teljesítménye, annál több munkát végez egységnyi idő alatt, tehát annál gyorsabban nő a mozgási energiája a járműnek. A mozgási energia képletéből látszik, hogy abban csak a sebesség változik, a tömeg nem, tehát annál gyorsabban nő a sebesség. Ezért nagyobb a gyorsulás nagyobb teljesítménynél.
Ez egy egyszerű modell.
Az már más kérdés, hogy milyen egy motor fordulatszám-teljesítmény görbéje (itt különbözik a diesel és a benzin motor), mert valahogy el is kell jutni a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámhoz elindulás után. Nem mellesleg a sebességfokozatok (áttételek) adta keretek között próbálni kell ennek a görbének a púpján tartani a fordulatszámot.
De ha veszünk egy robogót tetszőleges motorral (nyomatékos diesel, vagy pörgős benzines), de aminek fokozatmentes váltója van (és itt ismét tekintsünk el mindenféle zavaró tényezőtől, pl. belső ellenállás, stb.), akkor úgy fog a legjobban gyorsulni, ha a váltó beállítása folyamatosan a az adott erőforrást a TELJESÍTMÉNY maximumán pörgeti.
Szerintem.