nyul_nyul Creative Commons License 2016.01.28 0 0 9041

Sziasztok!

 

Már rég követem a fórumot, most én is egy kérdéssel fordulok hozzátok. 

A történet a következő:

Az autóm Trafic 2003-ból 1.9 dci 100 3 személyes. Átestünk tavaly egy vadításon (Köszönet érte KC!), így nagyon dinamikus az autó minden körülmények közt. Hogy ezt fokozzam elforgattam az EGR szelep belső részét, cseréltem rajta egy turbófeltöltőt, ami változó geometriás, ugyebár mert gyárilag normál wastegate szabályzású turbo van rajta. Vettem is egy vnt-t Garrett GT17V, mert ugye az 1.9 dci lagunán stb. ilyen van gyárilag. Kipufogó csatlakozás katalizátor (kiszedve) cserével megoldva a többi passzol. Mivel előzőleg szereltem az autóba egy turbó nyomás mérő órát, így látom miként változik.

Nyilván a várt hatás nem maradt el alacsonyabb fordulat tartományban is nyomatékosabb az autó jobb a hangja is :) 

A probléma hogy nem megfelelően szabályozza a turbónyomást... vagyis alacsonyabb fordulaton (1200-1500) gázt adva az órám méréshatárát meghaladja a feltöltési nyomás (2bar!!) pár pillanatig (kb. 2-3mp). Ha fordulaton nyomom neki intenzíven akkor ilyen probléma nincs 1-1,2 bar körül tartja.

A kérdés az lenne hogy ez lehet-e szoftveres probléma, (magyarul a lagunában más prog van a motorvezérlőn és más algoritmus szerint szabályoz/mér) esetleg lehet e rá megoldás?

Előzmények: A nyomás szabályzó vákuum szelep ("filmesdoboz") működik csövek tiszták, a nyomásmérő csöve is tiszta, minden bizonnyal a működik is (diagból olvasva irja megfelelően). Amivel próbálkoztam hogy a turbón a szabályzó rudazatot elkezdtem állítani hogy ne tudja leszűkíteni a geometriát nagyon, de ezzel az alacsony fordulaton felépülő feltöltő nyomásnak lőttem. 

Segítségeteket köszönöm!

Üdv! Jó utat!