"Azaz, ha Mózes természettudományos törvényként fogalmazta meg törvényeit, akkor azok valóban becsapásai lennének az embernek. Hiszen becsapta őket, mert azok nem tudományos törvények."
Bizony becsapta őket, mert a törvényeit Isten törvényének adta el, azaz megszeghetetlenként.
Amit Te mondasz, akkor lenne igaz, ha a törvényként előadott tanácsok megszegőit, nem követné büntetés.
A büntetés célja az, hogy a törvényt ne lehessen megszegni.
Büntetéssel próbálják a törvényt a természeti törvényekkel egyenlő erejűvé tenni.
Mi itt a gond a meglátásom szerint?
Az hogy a természeti törvények élettelen dolgokra érvényesek olyanokra, amiknek nincsen önálló tudatuk.
Az erkölcsi törvények szintén úgy akarnak tekinteni az emberre, mint amely nem képes a gondolkodásra, nem tudja magától eldönteni, hogy mi a jó neki.
Még pontosabban a törvény a megalkotója a saját érdekeit védelmezi (annak jó), aki ellen irányul, annak rossz.
A törvény függőségi viszonyt hoz létre, rabszolgává teszi az annak alárendelt embert.
Nem szabadna törvényeket hozni, csak tanácsokat adni kellene.
A tanács azt jelenti, hogy olyan gondolkodó emberként tekintek a másikra, aki maga is képes eldönteni, hogy mi a jó és a rossz közötti különbség.
Ez a belátás képessége, a gondolkodó embere tulajdonsága.
A törvény alkotója viszont úgy tekint rám, mintha én teljesen hülye lennék, egy tárgy, akit törvényekkel lehet csak szabályozni.