biga156 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 536

Az itt tárgyalt 2. gen sok mindenben eltér az elődtől. Jellegzetes a (mondjuk így) osztott első lámpák (felül csík led menetfény, alatta külön, lényegében a lökhárítóban a normál, téglalap alakú lámpatest. Hátul is más a lámpa, a réginek függőleges, hoyyzú lámpája van (G4P esetén persze), míg az újnak C-t illetve tükrözött C-t formázó "normál" lámpatest középen. Oldalról jellegzetes még a szürke sáv, ami az első szélvédő aljától, felülről keretezve az ablakokat, hátul, a hátsó oldalablakot megkerülve, az ablak alatt ér véget.

Műszakilag is sok az eltérés (ez nem facelift). Pl nagyobb a tengelytáv, így bár a hosszuk hasonló, az újnak valamivel nagyobb a belső tere. A régiben gyakori volt a hidro-s felfüggesztés is, az újban (egyelőre) ilyen nincs.

A műszerfal is eléggé eltér, az újnak pl nincsenek felnyitható tárolók a tetején (sajnos), cserébe pl nagy, 12"-os színes kijelzőt kapott középen, felül, és érintős, 7"-os tabletet alulra. Illetve a 2 ülés között és a műszerfal alatt vannak tárolók.

Szóval elég feltünők a különbségek, ha a fentiek nincsenek, akkor az I. gen facelift lehet. Ha 2013 okt előtti, akkor szinte biztos (azért szinte, mert pár sajtópéldány előtte is volt már, de nem sokkal)

Automatához nem tudok hozzászólni, bár én úgy tudom az újjal az automata váltó is megújult, általában dicsérik. A manuális pontos, jól kapcsolható, alul elég rövid (2.0 bleHDI diesel-nél legalább is), de feljebb hosszan használható fokozattal. 6-ban kb városon kívül mindenütt elmegy, bár országúton az 5. praktikusabb. Érdemes figyelni, a kocsi mikor ajánlja a váltást, mert ezzel egy még mindig dinamikusnak mondható, de kifejezetten gazdaságos út teljesíthető (az egyik számláló szinte soha nem nullázom, így ott mindig nagy távokkal nézhetem az átlagfogyasztást. Mi esetünkben pl a sima országút a ritka, jellemzően a pár km-es városi és a hosszú pályázások adnak ki kb konstans 5,7-et. Nyáron klímával, gyakran tetőboxxal, púposra pakolva, télen tele, de box nélkül, téli gumival. Rövidebb országutas távokon nem egyszer 4.3-4.5-ös átlagokat is mértünk.

 

u.i.: bocs az elütésekért, nem nagyon van időm visszaolvasni :P

Előzmény: Ficium (534)