És ezzel kapcsolatos még egy információ, amit nem igazán reklámoznak. Ennek a kondenzátornak a sérülése esetén borzalmas mérgezést lehet kapni. Gyakorlatilag életveszély esete áll fenn.
"Az UCAP veszélye
Az UCAP hermetikusan zárt, háza alumínium. Egy cella 85 ml acetonitril elektrolitot tartalmaz, tehát az UCAP kondenzátorban 170 ml anyag van. Kémiai veszélyhelyzet akkor állhat elő, ha a házból az anyag szivárog, vagy kifolyik. Erős igénybevétel, vagy baleset esetén a ház elveszítheti tömítettségét és káros gázok vagy folyadék szabadulhat ki belőle. Ha az acetonitril bekerül a szervezetbe (lenyeléssel, belélegzéssel vagy érintkezés útján), akkor ciánhidrogén (HCN) vagy ciánhidrid sav képződik. A ciánmérgezés elsősorban a légzőszervekre és az idegrendszerre hat.
A tünetek csak húsz-harminc perccel később jelentkeznek és a belélegzett mennyiség függvényében, részegségi tüneteket produkálhat, amelyet erős fejfájás kísér, légzési nehézséggel, majd fulladással járó súlyos oxigénhiány, eszméletvesztés, vagy még súlyosabb következmények jelentkezhetnek. Mindezeket jó ha tudják a tűzoltók és a mentők szakszemélyzete, ahogy a hibridekkel kapcsolatos áramtalanítás is új alapismereteik közé tartozik.
Az UCAP sérülésének gyanúja esetén ellenőrizendő, hogy az elektrolit egy nagyon híg, barna folyadék, nem szivárog-e. Védőkesztyű és speciális szemüveg használata kötelező. A leszerelt UCAP kondenzátort erre a célra rendszeresített, lezárható műanyag zacskóba kell behelyezni, folyóvíztől és közvetlen hőhatástól védve kell tárolni.
Az UCAP kondenzátorban, ha túlfeszültség miatt túlnyomás keletkezik, egyfajta szelep szerepét betöltő membránon keresztül csökkenhet a nyomás. A membrán Gore-tex® nevű mikroporózus anyagból készül, amely lehetővé teszi a vízgőz eltávozását és megakadályozza a vízcseppek bejutását.
Az UCAP kondenzátor várható élettartama 15 év vagy 240 ekm a jármű használatának függvényében. "