1.9 TD 90 Le:
Kicsit unatkozok ma :)
Alapvetően dinamikusan lehet vele vele közlekedni, de azért nem olyan mint egy TDI. Átlag fogyasztása vegyes használatban 6.5 l télen nyáron klímával klíma nélkül. Pályán 130-140 átlagsebességgel 7 l, városban 8 körül.
1800 rpm alatt gyenge, viszont 2500-3500 között nagy jól megy. Van egy típus hibája hidegen fehéren fűstől, ez minimalizálható prémium üzemanyagok használatával pl. Mol Evo Diesel. Bemelegedés után semmi füst.
Ez a jelenség valószínűleg a külföldről behozottakra jellemző, lehet hogy az ottani üzemanyag minőségre kalibrálták az üzemanyag rendszerét. Egyszer kipróbáltam tankoltam Ausztriába OMW Maxx Motation és egyáltalán nem volt füst hideg indításnál.
A motor nehezen szerelhető, eddig akármit csináltam vele mindig sokkal jobban szét kellett szednem mint ahogy gondoltam volna. A hengerfej le és felszerelése 2 főnek kb 12 óra volt. Míg pl egy Citroen Bx csak 4 óra.
Nem túl kényes motor, de 10000 km-t érdemes olajat cserélni benne. Az én autóm max 0.5 l-t eszik meg így. Aminek szerintem a fele kifolyik a motorból. Mert 3.5 év alatt talán max 6 hónap telt el úgy hogy ne szivárogna valahol. (az apró hibáit is azonnal javítom). Vizet 38000 km alatt evett 2 dl. szerintem ez egyáltalán nem sok. Amíg hideg a motor 1500-1800 rpm között érdemes elváltani, túráztatni alapjáraton felesleges. Egyből el kell vele indulni. vagy ha mégis ragaszkodik valaki az előmelegítéshez akkor 1400-1500 rpm körül csinálja ott még nem dolgozik nagyon a turbó. Így az olajnyomás hamarabb eléri a megfelelő érteket.
Mire kell figyelni vásárlásnál: hidegindításnál ne legyen kékes füstje, ha jó a motor a kb -5 fokig egy ízzitással max 1 fordulatra be kell indulnia. ennél hidegebbe 2 izzítás. belelátni nem lehet :(.